Călătoriile spre România sunt în creştere, numărul rezervărilor fiind în primele patru luni ale anului curent cu 45% mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2015, potrivit unei analize de piaţă prezentată miercuri de Wizz Tours, parte a grupului Wizz Air.
Jànos Barits, managing director Wizz Tours, a declarat: "Numărul turiştilor străini spre România a crescut cu 16,9% în 2015, ajungând la 2,2 milioane de vizitatori. Cei mai mulţi au provenit din Germania, Israel, Suedia şi Marea Britanie. Traficul de călători dinspre Peninsula Scandinavă creşte, la rândul său, cu rapiditate, datorită dezvoltării recente a rutelor Wizz Air".
Totodată, domnia sa a precizat că românii sunt tot mai interesaţi de city-break-uri, iar destinaţiile de top sunt Roma, Barcelona, Milano, Veneţia şi Londra. Când vine vorba de vacanţele la plajă, conform analizei, a reieşit că românii preferă Cipru, Dubai, Malta, Costa del Sol şi Sardinia.
Jànos Barits a apreciat: "Românii sunt călători inteligenţi, caută cel mai bun raport hotel-preţ. Pentru vacanţele de vară, la plajă, aleg de obicei un hotel cu un standard mai ridicat, însă pentru city-break-uri se îndreaptă către hoteluri de trei stele. Pe de altă parte, în ceea ce priveşte distanţa între data rezervării şi a călătoriei, tind să-şi rezerve vacanţele destul de aproape de ziua plecării. Indiferent de momentul când aleg să-şi facă rezervarea, Wizz oferă pachete de călătorie către mai mult de 130 de destinaţii şi economii de 10-15% în medie, faţă de achiziţia separată a transportului şi hotelului".
Potrivit managerului, românii care aleg city-break-urile Wizz Tours călătoresc în cuplu, iar valoarea medie a rezervării este de 530 de euro. Pe de altă parte, pentru vacanţele la plajă se preferă un hotel de categorie mai ridicată decât în cazul city-break-urilor, iar durata medie a şederii este de şase zile: "În acest caz este vorba, de cele mai multe ori, de grupuri alcătuite din trei persoane, iar valoarea medie a pachetului de călătorie este de 760 de euro. Precizez şi că valoarea mai ridicată pentru vacanţele la plajă se datorează faptului că persoanele petrec mai mult timp în camera de hotel, comparativ cu city-break-urile, în care turiştii stau mai mult plecaţi să viziteze o anumită destinaţie."
Wizz Tours oferă acces la peste 30.000 de hoteluri, în mai mult de 130 de destinaţii, cu o reţea de rute Wizz Air, care constă în peste 380 de rute în şi în afara Europei.