Autostrada care va uni Moldova de sudul ţării începe să prindă contur după ce, ieri, a fost demarată procedura de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor pentru primul tronson de 63 de kilometri între municipiile Ploieşti şi Buzău.
"Astăzi a fost încărcată pe sistemul de licitaţii publice, documentaţia A7 Ploieşti (Dumbrava)-Buzău, pentru validarea de către Agenţia Naţională de Achiziţii Publice. După validarea de către ANAP, licitaţia va fi publică pe SICAP pentru depunerea de oferte. Subliniez că licitaţia este pentru execuţia lucrărilor, adică efectiv construire. Proiectul tehnic de execuţie este deja făcut şi este parte din documentaţia de licitaţie. Asta înseamnă că imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren. (...) A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320 kilometri de la Paşcani pâna la autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focşani şi Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârşitul verii să scoatem la licitaţie sectorul Buzău-Focşani, iar până la sfârşitul anului Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani", a afirmat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, pe pagină oficială de Facebook.
Conform datelor oferite de ministrul de resort, termenul de execuţie a lucrărilor pe primii 63 de kilometri este de 20 de luni de la semnarea contractului. Cei 63 de kilometri sunt împărţiţi în trei loturi:
- Nod Dumbrava pe A3 Bucureşti - Ploieşti - Mizil: 21kilometri
- Mizil - Pietroasele: 28,35 kilometri
- Pietroasele - Buzău: 13,90 kilometri.
În proiectul tehnic sunt prevăzute 6 noduri rutiere, 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spaţii de servicii şi 2 centre de întreţinere. Primul tronson de 63 de kilometri din A7 va beneficia de perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi şi de staţii de încărcare pentru vehicule electrice în spaţiile de servicii.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat valorile estimate pentru cele trei loturi scoase la licitaţie:
- Dumbrava - Mizil: 21 kilometri, 2 noduri rutiere, 15 lucrări de artă - 1,65 miliarde lei fără TVA
- Mizil - Pietroasele: 28,35 kilometri, 2 noduri rutiere, 20 lucrări de artă - 1,47 miliarde lei fără TVA
- Pietroasele - Buzău: 13,9 kilometri, 2 noduri rutiere, 9 lucrări de artă - 1,16 miliarde lei fără TVA.
După finalizarea lucrărilor, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum naţional din România.
1. PACALEALA
(mesaj trimis de SERGIU în data de 27.05.2021, 11:27)
Autostrada moldovei se construieste in muntenia !teapa!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.05.2021, 16:02)
Corect, totusi trebuie remarcat talentul.
1.2. Un Italian prin romania (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Costin în data de 27.05.2021, 16:59)
Numai pessimism serviti voi romanii!