Banca Transilvania face parte dintr-un nou program de granturi, de această dată cu destinaţie HoReCa, care înseamnă finanţare nerambursabilă pentru IMM-urile din industria ospitalităţii: hoteluri, restaurante, pensiuni, agenţii de turism şi organizatori de evenimente, conform unui comunicat remis redacţiei.
Antreprenorii pot beneficia de finanţare - ajutor de la stat, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului - de până la 20% din scăderea cifrei de afaceri din 2020, comparativ cu 2019, de maxim 800.000 de euro. Peste 25.000 de clienţi BT sunt eligibili pentru finanţare nerambursabilă prin acest program - ca obiect de activitate, conform codurilor CAEN.
Cele mai importante noutăţi cu care vine programul faţă de alte scheme de ajutare a antreprenorilor afectaţi de pandemie:
Susţinere pentru toţi: toate companiile eligibile primesc ajutor nerambursabil având în vedere că în program nu se aplică, aşa cum a fost în alte programe, principiul primul venit, primul servit. Solicitanţii depun cererea de finanţare cu suma pentru care se încadrează (20% din diferenţa cifrei de afaceri de la 2019 - 2020), iar dacă bugetul alocat va fi mai mic decât totalul solicitat de beneficiari, va fi împărţit proporţional între ei. Bugetul total pentru granturile HoReCa este de 2,5 miliarde de lei.
Criteriul de firmă în dificultate: sunt eligibile inclusiv microîntreprinderile şi întreprinderile mici care erau în dificultate la 31 decembrie 2019, cu condiţia să nu fie în insolvenţă până la data depunerii cererii de finanţare.
Documentaţie obligatorie: odată cu cererea de finanţare trebuie depusă Autorizaţia de funcţionare/Certificatul de clasificare/Licenţa de turism etc., respectiv Raportul de expertiză contabilă/de audit care certifică baza de calcul folosită pentru stabilirea valorii grantului. Este necesar ca raportul să fie întocmit de un contabil membru CECAR sau de un Auditor membru CAFR şi are rolul de a certifica valoarea încasărilor firmei pe fiecare cod CAEN.
Acoperire mai mare a cheltuielilor: beneficiarii vor avea libertatea să plătească din aceste granturi toate cheltuielile care au legătură cu activitatea eligibilă desfăşurată.
Paşii necesari pentru accesarea granturilor pentru HoReCa:
Obţinerea raportului de expertiză contabilă/de audit;
Accesarea platformei de granturi şi alegerea Băncii Transilvania, ca bancă parteneră;
Completarea online a datelor de identificare;
Solicitările sunt analizate de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, iar cele care se încadrează în cerinţe, aprobate. Ulterior este semnat contractul de grant;
După ce ministerul virează banii de grant către BT, banca îi transferă în contul firmei respective.
Cu ce vine Banca Transilvania pentru antreprenorii care se înscriu în program:
Pentru clienţii BT, banca va deschide automat subcontul de grant, după primirea listei aplicanţilor de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului;
Business-urile care aleg BT, dar nu sunt clienţi ai Băncii Transilvania, îşi pot deschide online cont curent (NEOcont business). Firmele beneficiază automat de servicii de Internet & Mobile Banking. Banca va deschide automat subcontul de grant imediat ce primeşte lista aplicanţilor de la minister;
Costuri zero pentru toate tranzacţiile în/din subcontul de grant BT;
Credit-punte fără garanţii dacă firma are nevoie de bani până la primirea grantului de la minister.