Compania Continental Automotive Systems SRL, din Sibiu, a raportat o cifră de afaceri de 2,23 miliarde lei şi o pierdere de 16,14 milioane lei şi se află pe primul loc într-un top al producătorilor de componente şi accesorii auto din 2013 realizat de platforma RisCo, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
RisCo a realizat un top al companiilor din industria producătorilor de piese şi accesorii pentru autovehicule şi pentru motoare de autovehicule, după cifra de afaceri înregistrată în 2013. Acesta a suferit modificări semnificative faţă de anul 2012.
Prima poziţie a clasamentului este ocupată de Compania din Sibiu. Continental Automotive avea la finele anului trecut 2.369 de angajaţi şi creanţe de 309,84 milioane lei.
"Dacă adăugăm şi unităţile din Timişoara, Satu Mare şi Arad, precum şi fabricile de anvelope, grupul Continental poate fi considerat liderul incontestabil al producătorilor de componente auto şi accesorii din ţara noastră", se arată în comunicat.
Fabrica de la Timişoara se plasează pe locul al patrulea, cu 4.088 angajaţi, o cifră de afaceri de 1,66 miliarde lei şi o pierdere de 58,03 milioane lei. Activitatea grupului a crescut semnificativ în 2013 faţă de 2012, numai fabricile din Sibiu şi Timişoara aducând un spor în venituri de 31,9% faţă de 2012, mai transmite RisCo.
Cu 5.333 de angajaţi faţă de 3.713 în 2012, Autoliv România a avut anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în creştere cu peste 12% faţă de anul anterior, şi un profit net de 66,46 milioane lei, în scădere faţă de 2012. Creanţele companiei au însumat 211 milioane lei în 2013.
Japonezii de la Takata au avut anul trecut 3.782 de angajaţi şi afaceri de 1,68 miliarde lei la fabrica din Arad, tot în domeniul sistemelor de siguranţă auto ca şi cei de la Autoliv. Compania a obţinut un profit 67,73 milioane lei, în timp ce creanţele au însumat 305,68 milioane lei. "Activitatea firmei a devenit mai eficientă, Takata a trecut pe profit şi prin reducerea numărului de angajaţi faţă de anul anterior", potrivit comunicatului remis de RisCo redacţiei.
Americanii de la Delphi ocupă locurile 5 şi 6 cu cele două fabrici: Delphi Packard România din Sinnicolau Mare, judeţul Timiş, cu o cifră de afaceri de 1,57 miliarde lei şi Delphi Diesel Systems România din Moldova Nouă, judeţul Iaşi. Pierderea Delphi Packard a însumat 2,11 milioane lei, iar creanţele 307,7 milioane lei. Potrivit RisCo, compania şi-a redus numărul de angajaţi de la 9.129 la 8.518, într-un efort de restructurare a activităţii. "Cifra de afaceri a firmei s-a redus faţă de 2012, iar profitul s-a evaporat în condiţiile dificile de piaţă din UE. Cu toate acestea, firma rămâne unul dintre marii angajatori din Banat", se mai arată în comunicare.
Cealaltă investiţie americană se află în judeţul Iaşi. Delphi Diesel Systems Romania a avut 1.914 angajaţi şi o cifră de afaceri de 1,49 miliarde lei în 2013. Profitul net obţinut a însumat 113,79 milioane lei, în timp ce creanţele au fost de 232,2 milioane lei. Toţi indicatorii financiari şi numărul de angajaţi sunt uşor mai slabe decât în 2012.
TRW Automotive Safety Systems ocupa poziţia a 7-a în clasament, cu o cifră de afaceri de 1 miliard de lei, în creştere cu 12,8% faţă de anul anterior. Compania a înregistrat o pierdere de 12,71 milioane lei şi creanţe de 159,19 milioane lei. Performanţele sunt în scădere faţă de 2012, când compania a fost profitabilă, chiar dacă numărul de angajaţi era mai mare cu peste 200 de oameni, potrivit analizelor din comunicat.
Cu 3.797 angajaţi, Leoni Wiring Systems RO SRL, din judeţul Bistriţa Năsăud, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 875,7 milioane lei şi un profit de 21,87 milioane lei. Producătorul german a avut cu peste 600 de angajaţi mai mult decât în 2012.
Pe poziţiile 9 şi 10 sunt Yazaki Romania din judeţul Prahova, cu o cifră de afaceri de 830,17 milioane lei şi Hella Romania, cu afaceri de 816,99 milioane lei. Japonezii de la Yazaki deţin pe lângă investiţia din Parcul Industrial Ploieşti şi o fabrică în judeţul Arad, aflată pe locul 12 în topul creat de RisCo. În total, ei angajează peste 4.700 de persoane în România şi au reuşit în 2013 să îşi majoreze atât cifra de afaceri, cât şi profitul, în condiţiile în care personalul la fabrica din Ploieşti a fost redus cu aproape 100 de oameni.
Dragos Cabat, Managing Partner RisCo susţine: "Industria auto a devenit în România cel mai important sector economic şi contributor major la exporturile ţării noastre. Paradoxal, criza economică a accentuat creşterea acestui sector în România, deşi consumul în UE a fost în declin în ultimii ani. Totuşi, marii producători de autovehicule au găsit în România locul ideal de a produce componente auto mai ieftine şi aproape de piaţa de desfacere finală şi de uzinele de asamblare. Dacă adăugăm la această situaţie generală şi faptul că Dacia a devenit în 2013 compania cu cea mai mare cifră de afaceri din România, şi că Ford a extins producţia la Craiova şi are în continuare planuri de dezvoltare, avem îndeplinite condiţiile pentru ca producătorii de componente, piese şi accesorii auto să privească cu încredere anul 2014. Zonal, majoritatea investiţiilor sunt localizate în vest, judeţele Timiş, Arad, Braşov şi Sibiu fiind centre importante de producţie în acest sector. Desigur şi judeţul Argeş a atras companii care produc componente pentru grupul Renault Dacia, iar planurile de dezvoltare ale Ford ar trebui să aducă şi în Dolj şi judeţele din jur investiţii în această industrie".
RisCo este un produs online prin care companiile şi instituţiile financiare pot verifica automatizat capacitatea de plată şi situaţia financiară a clienţilor lor, situaţia lor juridică şi de plăţi.