Riscul apariţiei falsurilor cu numele unor celebre podgorii i-a determinat pe producătorii de vinuri să îşi particularizeze produsele de marcă. "Intenţionăm să punem pe fiecare sticlă o hologramă, care să ateste calitatea vinului. Holograma va garanta consumatorului că vinul are origine controlată", arată Ovidiu Gheorghe, director executiv al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV).
Producătorii de vin vor încerca astfel să elimine falsurile, care fac apel la denumirile de origine pentru a-şi asigura vînzările. Vinarii colaborează cu Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine (ONDOV) la acest proiect. Holograma ar putea costa circa 700 de lei pentru fiecare sticlă de vin. Mai mult, vinarii vor să "construiască", împreună cu Departamentul pentru Comerţ Exterior, o marcă de calitate pentru vinurile româneşti, vîndute pe pieţele externe. Potrivit lui Valeriu Gheorghe, această marcă va contribui la identificarea rapidă a vinurilor noastre şi îi va asigura pe consumatorii străini că achiziţionează un produs de calitate.