Capitolul Transporturi al programului de guvernare prezentat de premierul propus Florin Cîţu prevede atât continuarea proiectelor de autostrăzi începute, cât şi demararea unora noi. În total, programul cuprinde realizarea a peste 1.000 de kilometri de autostrăzi. Proiectul propune creşterea mobilităţii pe Valea Prahovei, dar şi construirea a aproximativ 370 de kilometri de centuri ocolitoare, relatează Digi24.
Banii pentru programul de autostrăzi, drumuri expres şi centuri ocolitoare vor veni în principal din fonduri europene nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, Programul Operaţional de Transport 2021-2027 şi Programul Naţional de Reformă şi Rezilienţă, potrivit proiectului.
Proiecte începute
A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) - 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureş - Braşov
A1, Autostrada Sibiu-Piteşti:
Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Piteşti, pe toate cele 5 secţiuni ale proiectului, fiind asigurată finanţarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanţare de către Comisia Europeană - total investiţie 13,7 miliarde de Lei, fără TVA - din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secţiunile 1 şi 5;
Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeş - A1 (Secţiunea 5 Sibiu-Piteşti) - Râmnicu Vâlcea.
A0, Autostrada de centură a municipiului Bucureşti (cca.100 km) - aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;
A10, Autostrada Sebeş-Turda - lotul 2 - 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 şi 2 - 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);
DX12, Drum expres Craiova-Piteşti (121 km) - 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
Drum expres Brăila-Galaţi (12 km) - 530 de milioane de Lei, fără TVA;
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila - 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.
Proiecte noi
Programul de transporturi prevede şi demararea şi finalizarea unor secţiuni de autostrăzi şi drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei.
Autostrada A8, Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni (aprox. 311 km) - 36 miliarde de Lei, cf. M.G.P.T.;
Autostrada A7, Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani - Suceava - Siret (421 km) - 8,2 miliarde de Lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale;
Autostrada A13, Braşov - Bacău (160 km) - 8,8 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT;
Autostrada A13, Sibiu - Braşov, în continuarea secţiunii Braşov-Bacău (125 km) - 7,1 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT;
Drum expres Craiova - Piteşti (loturile 3 şi 4) - 1,3 miliarde de Lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor;
Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor - proiecte în valoare de 11 miliarde de Lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău-Brăila, Focşani - Brăila, Brăila -
Tulcea, Constanţa - Tulcea, Tişiţa - Albiţa), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila şi Focşani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
Drum expres Calafat - Lugoj; Reabilitarea/reparaţia capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesităţi urgente de intervenţie;
Drum expres Sfântu Gheorghe - Ditrău, respectiv Sovata - Miercurea Ciuc
Valea Prahovei
Creşterea mobilităţii în zona Valea Prahovei prin:
Finalizarea proiectării şi licitarea execuţiei lucrărilor pentru construcţia Autostrăzii Ploieşti-Braşov (6,5 miliarde de Lei, fără TVA, conform S.F. din 2010)
Creşterea capacităţii administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii Ploieşti-Braşov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ;
Realizarea unor investiţii, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).
Centuri ocolitoare
Programul prevede construirea a aprox. 370 km de variante de ocolire în perioada 2021-2024, în valoare de 5,5 miliarde de Lei, fără TVA.
Continuarea proiectelor de construcţie variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare):
DNCB (Drumul Naţional Centura Municipiului Bucureşti, cu intervenţiile la cele 4 pasaje Domneşti, Berceni, Olteniţa şi Mogoşoaia);
VO Bârlad;
VO Timişoara Sud;
VO Zalău;
VO Satu Mare;
VO Târgu Jiu,
VO Galaţi;
VO Tecuci,
VO Mihăileşti,
VO Târgu Mureş;
Demararea unor proiecte noi:
Centura Metropolitană Cluj-Napoca,
VO Sighişoara;
VO Vaslui;
VO Giurgiu;
VO Sf. Gheorghe;
VO Piteşti Vest,
VO Timişoara Vest;
VO Râmnicu Vâlcea;
Implementarea în baza unor parteneriate cu autorităţile administraţiei publice locale a unui program de construire de variante de ocolire:
VO Sibiu Sud,
VO Mediaş,
VO Salonta,
VO Arad Est,
alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susţine;
Proiectarea şi ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la reţeaua de autostrăzi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2020, 16:54)
Asta su miile de km de autostazi construite la noi se transmite mai ceva ca, Covidul, intre politruci vorbesc.
2. 80.000.000.000.€ ?????????
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2020, 17:00)
Cu ăștea înconjoară planeta pe la ECUATOR cu autostrada.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2020, 17:17)
matule,
ne dovedesti inca o data, daca mai era nevoie, ca estei paralel precum sinele de tren
dute ma acasa , termina-ti studiile si lasa-ne cu pasaricile astea!
hai si pa!
4. Potaia Cîţu
(mesaj trimis de vlad tepes în data de 23.12.2020, 17:55)
Cîţu, nici daca-ar imprumuta toti banii din Lume si nu poate construi 1000 km de autostrada! Poate, doar pe hartie! Macar Sica, cand spunea astfel de enormitati, avea o scuza, aceea ca era mai tot timpul in stare avansata de ebrietate, dar Potaia asta ce scuza mai are? Probabil ca sufera de turbare asupra a tot ce-i romanesc, iar in acest caz are nevoie urgenta de un vaccin antirabic!
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2020, 18:34)
Cât mai putem răbda ??????