Direcţiile generale regionale ale finanţelor publice înfiinţate în acest an vor avea atribuţii de avizare a delegării de competenţă pentru inspecţiile fiscale, potrivit unui proiect de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
"Având în vedere că prin prevederile OUG nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea unor acte normative, prin care a fost aprobata noua structură organizatorică şi au fost înfiinţate Direcţiile generale regionale a finanţelor publice, prin noul proiect de ordin, se acordă acestora atribuţii de avizare a delegării de competenţă", se arată într-un comunicat remis redacţiei.
Proiectul ANAF prevede acordarea delegării de competenţă pentru unul sau mai mulţi contribuabili şi implicarea direcţiilor generale regionale a finanţelor publice în procesul de delegare a competenţei prin avizarea solicitărilor sau a acordului de delegarea competenţei, precum şi acordarea dreptului de a dispune altui organ de inspecţie fiscală delegarea competenţei, dezvoltându-se rolul de coordonator în cadrul unei regiuni.
De asemenea, a fost restrâns rolul direcţiei generale care coordonează metodologic activitatea de inspecţie fiscală din cadrul A.N.A.F., în sensul eliminării avizului acesteia pentru delegarea de competenţă solicitată, păstrându-se dreptul de a dispune delegarea competenţei oricărui organ de inspecţie fiscală.
"Acest fapt va conduce la o responsabilizare a structurilor teritoriale precum şi la creşterea operativităţii în acordarea de competenţă generată şi de comunicarea pe cale electronică a solicitarii şi respectiv acordului de delegare a competenţei", menţionează ANAF.