Conducta BRUA, susţinută de Uniunea Europeană, riscă să sufere un regres major în cazul în care autorităţile române şi maghiare din domeniul energiei vor aproba o prevedere care să excludă din proiect partenerii austrieci, informează site-ul icis.com.
Operatorul naţional de transport de gaze din Ungaria, "FGSZ", a anunţat ieri că proiectul gazoductului BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) nu va mai ajunge până în Austria, ci se va opri în Ungaria.
"FGSZ" consideră că secţiunea viabilă a gazoductului BRUA este interconectorul existent între Ungaria şi România, care ar putea fi extins de la o capacitate de 4,4 miliarde metri cubi (mmc) pe an la 5,26 miliarde metri cubi pe an.
"FGSZ" a menţionat că a contactat şi partea română din acest proiect, "Transgaz", pentru a derula o procedură deschisă în acest sens.
Potrivit "FGSZ", dacă Austria este scoasă din proiect, gazele naturale pot fi exportate mai departe pe plan regional, în Slovacia, Ucraina, Serbia şi Croaţia.
Noua infrastructură va putea fi folosită, însă, şi de "Gazprom" pentru exportul de gaze ruseşti în regiune, în condiţiile în care Rusia construieşte TurkStream, care traversează pe sub Marea Neagră.
Icis.com scrie, citând o sursă apropiată situaţiei, că anunţul operatorului ungar a surprins atât pieţele energetice, cât şi partenerii din acest proiect.
"În ultimii trei ani, Austria a coordonat proiectul România-Ungaria-Austria (ROHUAT) prin organizarea de workshop-uri şi prin oferirea de exepertiză pentru a-l aduce în stadiul de realizare", a spus sursa.
Dacă se realizează, atunci proiectul va oferi o securitate mai mare în privinţa surselor de aprovizionare, conectând rezervele din Marea Neagră cu intrastructura europeană, a explicat sursa, adăugând: "Cu această nouă evoluţie, noua sursă ar fi sacrificată şi ar limita activitatea upstream pe noi pieţe. Nu ştiu dacă va mai exista un proiect, în cele din urmă".
În cazul în care BRUA nu va mai ajunge în Austria, atunci companiile aşteptate să exporte gaze din Marea Neagră, inclusiv "ExxonMobil" din SUA sau "OMV" din Austria, riscă să fie blocate în privinţa exporturilor regionale, notează site-ul citat.
În forma iniţială supervizată de autorităţile de la Bruxelles, BRUA trebuia să parcurgă 582 km de la sud la nord şi să lege Bulgaria de Austria.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.07.2017, 07:17)
Razgandaci.
Contractul e contract.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de TGN în data de 22.07.2017, 11:28)
Cineva doreste sa se prabuseasca TGN la BVB! Vor pretul mai jos ca sa cumpere cu doua maini incepand de saptamana viitoare...
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.07.2017, 12:16)
Da-i in [Fragment eliminat, conform regulamentului] ( a ungurilor) de austireci
2. Povesti
(mesaj trimis de anonim în data de 22.07.2017, 08:11)
Cine stie cine a nascocit tampenia asta
De parca ungaria poate sa decida
Primesc niste sanctiuni de nu se vad
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.07.2017, 13:01)
Nu, o fi inca o gaselnita a megalomanului Orban pentru a fi bagat in seama.
Cand esti parte intr-un proiect/contract, daca nu-l respecti pierzi, eventual platesti daune.
Bursa scrie ineptii; chiar daca ungurilor le-ar fi trecut prin cap asa ceva, nu ar fi spus-o pana cand, eventual, conducta ar fi ajuns pe pamantul lor. Chiar si asa, robi(niet)ul nu este la ei.
Bursa, dati cu mucii-n blid!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.07.2017, 13:04)
Bursa,ne afisati si noua anuntul operatorului naţional de transport de gaze din Ungaria, "FGSZ". Asta ca sa nu va pierdeti de tot credibilitatea.