Prin decizia civilă nr. 4819 din 11.12.2017, Tribunalul Bucureşti a admis apelul declarat de apelanta-reclamanta I.C., a schimbat în tot sentinţa Judecătoriei Sectorului 2 şi a obligat pârâta SC C.R. SA la plata sumei de 10.000 lei cu titlu de daune morale, precum şi a cheltuielilor de judecată aferente.
În faza apelului, apelanta-reclamantă a fost reprezentată de SCA Piperea şi Asociaţii, prin avocatul Adrian Manole.
Litigiul a fost generat de ruperea unei pungi noi în timp ce era încărcată cu produsele achiziţionate din hypermaket, la casa de marcat. În urma incidentului, o sticlă aflată în pungă i-a provocat reclamantei o fractură la nivelul unui deget de la piciorul stâng.
În primă fază, Judecătoria Sectorului 2 a respins acţiunea reclamantei, dar reclamanta, beneficiind în apel de sprijinul SCA Piperea şi Asociaţii, a reuşit să obţină schimbarea sentinţei şi daune morale pentru prejudiciul cauzat. Hypermarketul în cauză a executat benevol obligaţia stabilită de instanţă.
Dezlegarea speţei a presupus o argumentaţie complexă, specifică domeniului protecţiei consumatorului, precum şi administrarea unui probatoriu complex (inclusiv vizionarea înregistrărilor video), aspecte asupra cărora vom reveni după comunicarea deciziei.
Poate că această speţă inedită constituie un pas mic pentru "consumator", dar, indubitabil, reprezintă un salt uriaş pentru jurisprudenţa în materie.