PSD pune cruce colaborării cu Damen la Mangalia

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii / 2 decembrie 2024

PSD pune cruce colaborării cu Damen la Mangalia

English Version

Statul, acţionarul majoritar al SN 2 Mai Mangalia, a decis rezilierea contractului de asociere cu compania olandeză în privinţa Şantierului Naval Damen Mangalia Damen Mangalia se află în procedură de faliment, solicitată de Damen Holding BV Laurenţiu Gobeajă, preşedintele SLN: "Facem apel către acţionarii DSMa şi decidenţii politici să adopte măsuri urgente pentru rezolvarea acestei crize"

Reprezentanţii statului român au parafat săptămâna trecută ţeapa pe care Liviu Dragnea şi PSD le-au dat-o în 2018 olandezilor de la Damen Holding BV, când le-au luat banii pentru 49% din acţiunile Şantierului Naval DMHI Mangalia şi au păstrat 51% din acţiuni pe care le-au dat în folosul unei societăţi minuscule, cu capital aproape integral de stat - Şantierul Naval 2 Mai Mangalia - care este listată la Bursa de Valori Bucureşti.

În şedinţa din 28 noiembrie a Adunării Generale a Acţionarilor a Şantierului Naval 2 Mai Mangalia, care de fapt sunt reprezentanţii statului ce deţine, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, 93,8878% din compania respectivă, a fost aprobată rezilierea contractului de asociere încheiat in data de 09.11.2018 între companie şi Damen Holding BV, deşi compania olandeză a notificat statul încă din august anul trecut că iese din şantierul naval de la Mangalia, ba mai mult, la finalul lunii mai 2024, a cerut în instanţă falimentul şantierului respectiv. Pe rolul instanţei de arbitraj internaţional de la Viena se află şi o cauză în care compania Damen solicită despăgubiri de la statul român.

Faţă de decizia de joi, Laurenţiu Gobeajă, preşedintele Sindicatului Liber Navalistul ne-a spus: "Sindicatul a anticipat această posibilitate privind încetarea/rezilierea contractului de asociere dintre cei doi acţionari ai societăţii DSMa. Acţionarul minoritar, Damen, a transmis o notificare în acest sens încă din luna august 2023 privind intenţia de a încheia acest parteneriat, iar de atunci, cei doi acţionari au încercat, fără succes, să găsească soluţii pentru continuarea colaborării. În final, s-a ajuns la concluzia că acest parteneriat trebuie să înceteze. Aprobarea rezilierii contractului reprezintă doar o etapă în acest proces. În perioada următoare, vom afla dacă statul român va exercita dreptul de preemţiune pentru a prelua pachetul de 49% din acţiunile DSMa deţinute de Damen sau, dacă nu va opta pentru acest drept, Damen va putea să vândă acţiunile către un alt investitor interesat. Următoarea etapă va consta în tranzacţionarea acţiunilor, după clarificarea cererii de despăgubiri transmisă de Damen către acţionarul majoritar, precum şi a notificării de remediere trimisă recent de SN 2Mai SA către Damen. Cei doi acţionari trebuie să ajungă la un acord privind creanţele, iar acest lucru poate fi rezolvat prin negociere directă sau în instanţă, având în vedere că un proces este deja în derulare la Curtea de Arbitraj de la Viena. Este vital ca aceste demersuri să fie finalizate rapid, pentru a facilita implementarea urgentă a unui plan de reorganizare ce va asigura reluarea activităţii şantierului. Doar prin acest demers, societatea va putea să se redreseze şi să iasă din insolvenţă. Facem apel către acţionarii DSMa şi decidenţii politici să adopte măsuri urgente pentru rezolvarea acestei crize, pentru a salva un şantier esenţial pentru industria navală din România, un obiectiv strategic de interes naţional".

Preşedintele Sindicatului Liber Navalistul mai arată că şantierul DSMa este principalul angajator din zonă şi soarta acestuia influenţează întreaga comunitate, iar orice amânare a soluţionării situaţiei actuale poate agrava şi mai mult criza cu care se confruntă compania.

Am încercat să aflăm şi opinia reprezentanţilor companiei Damen referitoare la decizia luată de statul român, dar aceştia ne-au transmis că deocamdată societatea respectivă nu are nimic de declarat, punctul ei de vedere fiind transmis statului român încă din luna august 2023.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. good point !

    Din cate stiu, santierul avea capacitatea sa construiasca nave militare necesare Armatei Romane. (care nu ar mai fi depins de Turcia pt intrarea in Marea Neagra). Daca e asa, e o noua mostra de prostie, lacomie, si servilism.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8373
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3185
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9967
Gram de aur (XAU)Gram de aur412.9649

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb