Realitatea crudă, mulţi elevi nu mai ajung deloc la şcoală

OCTAVIAN DAN
Ziarul BURSA #Cultură / 16 noiembrie 2017

Realitatea crudă, mulţi elevi nu mai ajung deloc la şcoală

Învăţământul autohton are o mare problemă: abandonul şcolar. Se fac reforme, se introduc manuale digitale, se propun sesiuni de bacalaureat fără număr, dar deocamdată nu se reuşeşte nimic în legătură cu mobilizarea părinţilor şi elevilor astfel încât ultimii să frecventeze cursurile. Există copii care nu ajung absolut deloc la şcoală, din diverse motive şi sunt elevi care părăsesc sistemul de învăţământ, fie din cauza problemelor din familie, fie pentru că pe parcurs le-a "dispărut" interesul. Situaţia este absolut tristă.

În această săptămână Liviu Pop a solicitat directorilor de şcoli din Bucureşti să verifice până la 1 decembrie situaţia elevilor, iniţiativa pornind de la datele deţinute de minister prin intermediul Sistemului Informatic Integrat al Învăţământului din România, care arată 10% dintre elevi au fost raportaţi ca exmatriculaţi anul trecut: "Am rugat inspectorii şcolari ca până la 1 decembrie să verifice situaţia aceasta pentru a putea face o strategie clară de finanţare pentru anul viitor şi de încadrare în tot ceea ce înseamnă parametrii şi strategia Europa 2020. Din trei milioane de copii, aproape 10% sunt raportaţi în învăţământul obligatoriu exmatriculaţi anul trecut. Nu cred acest lucru, şi de aceea vă rog să verificaţi atent datele pentru că influenţează foarte, foarte mult orice politică educaţională vrem să dezvoltăm la nivelul ţării. Sunt date reale, din SIIR, pe care vom face şi finanţarea în anul viitor cu acea propunere directă ca banii să meargă direct la unitatea şcolară prin inspectoratele şcolare, să nu mai avem influenţa consiliilor locale sau municipale în ceea ce priveşte drepturile salariale. (...) Pe zona de resurse umane ştim foarte bine cum stăm. Ne permite astăzi programul informatic, EduSal-ul, să ştim exact ce avem în fiecare unitate şcolară din punct de vedere al personalului didactic, didactic-auxiliar sau nedidactic. Unde nu avem toate datele din sistem şi s-ar putea să facem erori, greşeli, doar aşa, din când în când, este la numărul de elevi şi la numărul de clădiri. (...) Deja suntem în protocol cu INS-ul şi vom avea aceeaşi voce când vom raporta datele despre România, în sensul în care trebuie să ştim clar şi în orice moment se mişcă un elev, să avem situaţia aceasta".

Pe de altă parte, un studiu realizat de UNICEF în ţara noastră, prezentat în această primăvară, arată că 300.000 de copii nu merg în prezent la şcoală, iar jumătate dintre minorii trăiesc într-o sărăcie lucie sau sunt la limita subzistenţei. Sandie Blanchet, reprezentantul UNICEF în ţara noastră, a prezentat aceste cifre îngrijorătoare: "Rata părăsirii timpurii a şcolii este de 19%, rata tinerilor şi adolescenţilor aflaţi în afara sistemului de educaţie, formare sau ocupare este de aproximativ 18%, iar numărul copiilor aflaţi în afara sistemului de educaţie a ajuns la aproape 300.000. Studiul realizat a scos la iveală faptul că, din păcate, aproximativ jumătate dintre copii sunt expuşi riscului de sărăcie, 60.000 sunt separaţi de familiile lor, iar 10% dintre sarcini sunt înregistrate la adolescente". UNICEF România, în parteneriat cu Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene au pus la punct proiectul pilot "Incluziune socială prin furnizarea de servicii integrate la nivelul comunităţii - Servicii Comunitare pentru Copii", cu finanţare prin fonduri norvegiene şi din resurse UNICEF, care a dat roade în judeţul Bacău. Programul pilot arată că statul ar trebui să aloce, anual, suma de 100 de euro pentru fiecare copil, astfel încât toţi minorii să beneficieze de sprijinul social, informaţional şi educaţional necesar pentru a-şi putea finaliza cursurile şi pentru a nu fi separaţi de familiile lor. Reprezentanţii UNICEF estimează că acest proiect ar putea fi introdus, la nivelul întregii ţări, până în 2020.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. cui îi pasă?

    "Unde nu avem toate datele din sistem şi s-ar putea să facem erori, greşeli, doar aşa, din când în când, este la numărul de elevi şi la numărul de clădiri", spune PLM, intr-o romaneasca aproximativa.

    Inteleg ca poti face din cand in cand erori si greseli, cand numeri copii, ca astia nu stau la un loc, se misca, dar sa gresesti cand numeri cladiri?!? 

    Un cecetator,plecat din tara de 6 luni,a dat un respuns unui parlamentar la mesajul primit cu ocazia zilei de 1 decembrie,prin care spunea ca primea salar de 900 lei din care nu putea trai.La noi institutiile de forta primesc salarii mari si pensii speciale sa aparati domnii de sus.Noi nu avem nevoie de cercetare si implicit dezvoltare.Crestem numarul celor care pierd timpul in palament si cu rezultate slabe.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb