Renault nu pleacă din România, ci vrea să relanseze piaţa auto

V.B.
Companii #Auto / 12 februarie 2014

Renault nu are intenţia să părăsească ţara noastră, unde a investit peste 2 miliarde de euro, adăugând că, în acest an, compania intenţionează relansarea pieţei auto de vehicule noi din România, conform unui comunicat publicat astăzi pe site-ul Daciagroup.com.

"Renault nu are intenţia să părăsească România. România este o ţară importantă pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea în România a unui lanţ complet de construcţie a unei maşini: de la design, inginerie, fabricaţie, la vânzare şi post-vânzare. În fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia şi ale furnizorilor noştri parcurg traseul Piteşti - Arad. Prioritatea noastră pentru 2014 este relansarea pieţei auto de vehicule noi din România. Evoluţia infrastructurii rutiere, care permite reducerea întârzierilor de aprovizionare şi livrare, va fi determinantă pentru proiectele noastre viitoare", se arată în comunicat.

---

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, într-o emisiune televizată, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

"Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o ţară care rămâne enorm în urmă", a spus şeful statului.

Domnia sa a mai arătat că România va pierde foarte multe investiţii dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva "sigur".

"Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu", a conchis Traian Băsescu.

În replică, ieri, premierul Victor Ponta a afirmat că declaraţiile preşedintelui Băsescu reprezintă o "inconştienţă sinistră, o tâmpenie".

"E o prostie, bineînţeles. Domnul preşedinte e de o inconştienţă sinistră. A fost în România de curând preşedintele grupului Renault şi a spus foarte clar că investiţiile din România se dezvoltă. Acum, îl credeţi pe preşedintele Renault sau îl credeţi pe sinistrul nostru preşedinte", a spus Ponta, prezent la Forumul de afaceri Franţa-Europa de Sud-Est.

Pe 6 februarie, Nicolas Maure, directorul general al Dacia şi Renault România, după o întâlnire cu ministrul de atunci al Economiei Andrei Gerea, a afirmat că relansarea pieţei de autoturisme noi din ţara noastră, în 2014 şi 2015, reprezintă un obiectiv important pentru principalul producător intern.

Reprezentantul Dacia a menţionat: "Am discutat despre problematica pieţei auto din România, care, după cum se ştie, a scăzut mult în ultimii ani. Pentru noi este important să facem să repornească piaţa românească, pentru această uzină, dar, de asemenea, pentru toţi actorii economici implicaţi, cum ar fi furnizorii sau reţeaua de distribuţie. Relansarea pieţei este o adevărată miză pentru acest an şi pentru anul 2015".

O altă prioritate pentru Dacia o reprezintă menţinerea competitivităţii uzinei de la Mioveni, obiectiv care poate fi atins cu o susţinere corespunzătoare din partea autorităţilor române.

"Am discutat şi despre problema competitivităţii Uzinei Dacia din România. Avem şi alte uzine care fabrică modele Dacia, în special în Maroc, deci obiectivul nostru este să rămânem competitivi. Contăm şi pe Guvern pentru a ne ajuta să rămânem competitivi", a precizat directorul general al producătorului de autoturisme.

Intenţia Grupului Renault este ca fabrica din România să rămână cea mai importantă din afara Franţei, ceea ce exclude varianta unei relocări parţiale a producţiei, a declarat, la rândul său, ministrul Economiei Andrei Gerea, subliniind: "În întâlnirea de astăzi, s-a reafirmat dorinţa managementului Grupului Renault de a păstra uzina de la Mioveni ca fiind cea mai importantă uzină din afara Franţei. Deci nici vorbă de relocare".

Ministrul de resort s-a arătat impresionat de nivelul cantitativ la care a ajuns producţia uzinei de la Mioveni, dar şi de atenţia acordată angajaţilor de către patronat.

"Am vizitat noile facilităţi instalate în uzină, pe parcursul anului trecut. Ritmul pe care Dacia a reuşit să-l atingă, de a livra o maşină la 55 de secunde, este extraordinar de important, impresionant. De asemenea, este impresionantă grija pe care Dacia o acordă angajaţilor săi", a afirmat oficialul.

Ministrul a iterat intenţia autorităţilor române de a asigura producătorului auto toate condiţiile pentru desfăşurarea şi chiar dezvoltarea activităţii de producţie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb