Renault îşi propune să reia creşterea la cele două uzine marocane ce ar trebui să încheie anul 2021 cu o producţie cu 25% mai mare faţă de uzina Dacia - Renault România. Francezii extind uzina din Casablanca, iar la Tanger vor fi introduse în fabricaţie noi modele de furgonetă, informează Hotnews.
Presa din ţara nord-africană scrie că Renault vrea să producă 440.000 de automobile în Maroc anul acesta, dintre care 340.000 la Tanger şi 100.000 la Casablanca. Acest obiectiv ar fi trebuit atins în 2020, dar pandemia a dus la închiderea temporară a uzinelor, mai ales că s-au înregistrat multe cazuri de infectate de Covid.
Reamintim că în primăvara lui 2020, ca parte a unui amplu plan de restructurare, Renault a anunţat că va renunţa la proiectul de extindere a uzinei de la Mioveni care ar fi trebuit să urce capacitatea de producţie de la 350.000, la 406.000 maşini/an.
În 2019 au fost produse în Maroc 395.000 de maşini Dacia şi Renault, dintre care 304.000 la Tanger şi 91.000 la Casablanca.
La Tanger va continua producţia modelelor Dokker şi Lodgy, iar la Casablanca va creşte producţia de Sandero, Sandero Stepway şi Logan.
Din primăvara acestui an, la Tanger va fi produs modelul furgon Express, în versiunile "Nouvel Express" şi "Nouvel Express van", o reinventare modernă a modelului Express care s-a vândut în 1,7 milioane de exemplare între 1985 şi 2000. Nouvel Express van va fi vândut şi în Europa.
Uzina Renault din Tanger a fost construită după investiţii de 1,1 miliarde euro, în timp ce statul marocan a investit peste 800 milioane euro în lucrări de infrastructură, astfel încât uzina să aibă acces facil feroviar, rutier şi maritim.â
Marocul a investit mai multe miliarde de euro în infrastructură în zona Tanger, iar maşinile sunt exportate către 74 de ţări.
Renault a crescut continuu cantitatea de componente cumpărate de la furnizori ce au uzine în Maroc: în 2016 achiziţiona de la 26 de furnizori, în prezent sunt 76 şi vrea să ajungă la 225 în 2023, potrivit Hotnews.