Maxi Toys, unul dintre cei mai mari retaileri de jucării din Europa, intră pe piaţa din România, în franciză, deţinută de distribuitorul de profil Nicoro Trading, primul magazin urmând să fie deschis în 20 iulie în Bucureşti, în Militari Shopping.
Magazinul are o suprafaţă de 300 metri pătraţi şi va cuprinde peste 2.000 de jucării, din care peste 30% branduri proprii.
Nicoro Trading deţine drepturile de francizare pentru România, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia şi Ungaria. Prezent pe piaţa din România din 1994, Nicoro Trading este unul dintre cei mai importanţi distribuitori de jucării la nivel naţional, reţeaua de distribuţie incluzând hipermarketuri, benzinării şi magazine specializate.
"Investiţia în lansarea unei noi reţele de retail în jucării vine ca urmare a experienţei de 20 de ani în acest domeniu pe care o are echipa Nicoro. Credem că părinţii au nevoie de mai multe opţiuni atunci când cumpără jucării, iar noi venim cu un concept de succes, care a trecut testul timpului în pieţe extrem de competitive", a declarat, într-un comunicat, Mihai Frangulea, director general şi proprietar al Nicoro Trading.
Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor, Nicoro Trading a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 14,6 milioane lei (3,3 milioane euro), în creştere cu 28% comparativ cu 2012, şi un profit net de 745.000 lei (168.600 euro), cu 53,8% mai mare. Firma are 22 de angajaţi.
Principalele reţele de magazine de jucării prezente pe piaţa locală sunt Noriel, Toyplex, Smyk şi Jumbo.
Vânzările de jucării şi jocuri din România erau estimate anul trecut, de firma de cercetare Euromonitor, la 693,3 milioane lei (160 milioane euro). Mai mult de 90% din jucării sunt importate.
Retailerul Maxi Toys deţine, în prezent, 280 de magazine în Belgia, Luxemburg, Franţa, Elveţia şi Italia. Din 1997, Maxi Toys este parte a consorţiului olandez Blokker Holding, cu o cifră de afaceri anuală de aproape 3 miliarde de euro, care mai deţine 500 de magazine de jucării sub brandurile Intertoys şi Bart Smit.