Toate datele arată că puterea de cumpărare a românilor creşte constant de mulţi ani, iar decalajul faţă de media UE scade de la un an la altul, şi cu siguranţă vom ajunge foarte aproape de această medie în 5-10 ani, este de părere Robert Berza, General Manager Fashion Days.
Domnia sa a declarat astăzi, într-o întâlnire cu jurnaliştii: "Suntem peste Ungaria în ceea ce priveşte PIB per capita, ceea ce se vede în intenţia de cumpărare a românilor, în general în retail. Inflaţia încă e ridicată, dar se diminuează, deci în faţă avem vremuri bune şi consumul în creştere".
În opinia sa, PNRR va aduce foarte mulţi bani în România, în anii care vin, ceea ce este oportunitate pentru ţara noastră pentru că aceşti bani se vor vedea în consum. Un alt aspect pozitiv este, conform oficialului Fashion Days, că 2024 va fi un an electoral, în care economia va creşte şi vor exista investiţii mari sprijinite de stat. Există, însă, şi un risc de recesiune, conform prognozelor, a atras atenţia reprezentantul Fashion Days.
Robert Berza a mai spus: "Sunt premise pozitive pentru cel puţin un an, un an şi jumătate, pentru consumatorii români, în general, la nivel de putere de cumpărare, ceea ce înseamnă bani în piaţă. În acest context, piaţa de fashion este în expansiune, iar tendinţa pozitivă va continua într-o societate în care sporeşte puterea de cumpărare. Piaţa este susţinută şi de venirea unor retaileri internaţionali".
Robert Berza a adus în atenţie faptul că brandurile premium au crescut ca pondere, în ciuda inflaţiei, dar şi cele low-price, pierzând teren cele medii.
• "Ne concentrăm pe profitabilitate"
Robert Berza a afirmat că, anul acesta, compania pe care o conduce are în atenţie profitabilitatea, subliniind: "Ne concentrăm pe profitabilitate. Perspectiva globală asupra pieţei de e-commerce s-a schimbat foarte mult. Dacă în ultimii ani, cuvântul cheie era creştere, de prin 2022, după izbucnirea războiului din Ucraina, care a generat inflaţie, cuvântul cheie a devenit profit. În 2023 ne-am concentrat pe creşterea profitabilităţii".
• Cel mai mare proces transformaţional pentru Fashion Days
Robert Berza a declarat că Fashion Days trece prin cel mai mare proces transformaţional, care urmăreşte triplarea gamei de produse în doi ani şi jumătate, de la 130.000 în prezent, la 430.000 în 2026. Domnul Berza a precizat că obiectivul Fashion Days este dublaresa businessului în următorii patru ani, menţionând: "Încercăm un nou ciclu de creştere. După doi ani în care ne-am stabilizat profitabilitatea şi am îmbunătăţit-o, e timpul din nou să ne orientăm pe creştere. Nu poţi rămâne la nesfârşit doar pe zona de profitabilitate, cu o creştere mică".
Pe de altă parte, Fashion Days se pregăteşte de lansarea platformei de marketplace în 2024.
Robert Berza a anunţat că Fashion Days, liderul pieţei de fashion online, deschide sezonul de Black Friday 2023 începând din dimineaţa zilei de 6 noiembrie. Clienţii vor beneficia de reduceri la peste 700 de branduri de top. Potrivit unui sondaj recent realizat de Kantar, 26,6% dintre românii care intenţionează să facă cumpărături de Black Friday iau în considerare să cumpere articole vestimentare, marcând astfel o creştere semnificativă statistic faţă de anul anterior (+4,2%), când acest procent era de 22,4%. Cifrele reprezintă un maxim istoric pentru această categorie, plasând piesele vestimentare în topul celor mai căutate produse în timpul Black Friday.
De asemenea, încălţămintea rămâne o categorie de interes, cu 12,3% dintre potenţialii cumpărători de Black Friday care iau în considerare să achiziţioneze astfel de produse în timpul evenimentului, faţă de 9,9% anul trecut. Astfel, şi această categorie ajunge la cel mai înalt nivel de considerare înregistrat până acum.
Valoarea stocului disponibil de Black Friday atinge un nou record, de 280 de milioane de lei.
"Black Friday are în acest an, conform studiului Kantar, premisele să fie un record absolut pentru shoppingul online de fashion", a concluzionat Robert Berza.