Numai 4% dintre românii cu vârste între 16 şi 74 de ani au făcut anul trecut cumpărături pe internet, cei mai interesaţi de acest tip de achiziţii fiind tinerii între 16 şi 34 de ani, ceea ce a clasat România pe penultimul loc în Uniunea Europeană (UE) după acest criteriu, a anunţat vineri Eurostat.
Procentul populaţiei care a recurs la magazinele de pe internet a crescut, în România, de la 0% în 2004, la 1% în 2006, respectiv 4% în 2008. Românii au fost tentanţi să cumpere online cărţi, reviste, materiale de e-learning, muzică şi filme (2%), bilete de călătorie şi rezervări la hotel (1%), precum şi haine şi articole sportive (1%).
Bulgarii ocupă ultimul loc în acest clasament, numai 3% dintre aceştia fiind interesaţi de cumpărăturile pe internet, în timp ce danezii sunt pe prima poziţie, aproape 6 din zece cetăţeni (59%) apelând la achiziţii pe internet.
La nivelul Uniunii Europene, 32% din populaţia între 16 şi 74 de ani a făcut cumpărături online în 2008.