Valoarea totală a investiţiilor în startup-urile româneşti s-a triplat în 2021, ajungând de la suma de 30,4 milioane de euro raportată în 2020, la peste 116,9 milioane de euro, conform Romanian Venture Report 2021.
Totodată, se poate observa că această valoare a crescut de 13 ori, faţă de suma de 8,2 milioane de euro, raportată în 2017.
Aceste cifre aliniază România la un trend general de creştere, având în vedere că investiţiile în startup-uri la nivel european au depăşit 100 de miliarde de euro, indicând, de asemenea, o triplare faţă de nivelul anului 2020.
Aflat la cea de-a doua ediţie, Romanian Venture Report 2021 oferă o analiză completă şi o colecţie de statistici despre investiţiile în startup-urile din România la nivelul anului 2021.
Raportul aferent anului 2021 include 71 de tranzacţii. Capitalul investit a depăşit suma de 116,9 milioane de euro, aici fiind inclusă şi runda de finanţare Serie B, de 51 de milioane de euro, ridicată de startup-ul fintech local, FintechOS.
"Comparând dinamica pieţei din 2021 cu datele noastre, am fost încântaţi să vedem că investiţiile în startup-urile româneşti au depăşit borna de 100 de milioane de euro, acest lucru traducându-se printr-o creştere de 3 ori mai mare decât în anul precedent. Această realizare a venit după doar câţiva ani de la momentul în care UiPath, startup cu origini locale, a atins statutul de unicorn, şi într-un an în care un alt startup local aflat pe o traiectorie de creştere accelerată, FintechOS, a obţinut o rundă de finanţare de tip Serie B.
Progresul ecosistemului local nu mai poate fi de neglijat, iar ce este şi mai interesant este că trendul de creştere s-a menţinut în ultimii ani. Se pare că nivelul local al investiţiilor în startup-uri se află la începutul a ceea ce pare a fi o evoluţie spectaculoasă, ce încă mai are locuri în primul rând. În timp ce aşteptăm cu nerăbdare să vedem ce vor spune cifrele din 2022, How to Web este aici pentru a sprijini dezvoltarea tehnologiei şi a inovaţiei în România şi în întreaga regiune a Europei de Est", menţionează Alexandru Agatinei, CEO al How to Web.