Românii sunt printre cei mai fideli şi curtenitori europeni atunci când ies în oraş pentru a bea un pahar cu partenerul, reiese dintr-un studiu recent realizat la iniţiativa SABMiller, privind preferinţele europenilor în materie de consum de bere şi băuturi alcoolice.
Deşi media europeană este de 68%, 80% dintre români preferă să iasă în oraş pentru a bea un pahar împreună cu partenerul lor actual şi numai 45% dintre ei sunt dispuşi să o facă cu un potenţial nou partener. De asemenea, bărbaţii români sunt printre cei mai curtenitori băutori din Europa, 92% dintre ei considerând că e de datoria lor să plătească şi consumaţia partenerelor.
8 din 10 bărbaţi din Europa (81%) cred că ar trebui să achite consumaţia partenerei într-o seară petrecută în oraş. Totuşi, aceştia ar putea să facă nişte economii, deoarece femeile nu se aşteaptă neapărat să li se facă cinste - 43% dintre femeile europene se aşteaptă să achite consumaţia în mod egal, iar 7% dintre ele s-ar aştepta să plătească toată consumaţia.
Ruşii sunt însă cel mai puţin predispuşi la romantism când vine vorba de consumul de băuturi în compania partenerului de viaţă actual; doar jumătate dintre aceştia ar fi dispuşi să plătească şi consumaţia prietenei sau a soţiei, în timp ce cealaltă jumătate consideră normal să împartă în mod egal nota de plată.
Campioane, însă, la "tratament egal" în ceea ce priveşte plata consumaţiei sunt suedezele, care în proporţie de 78%, se aşteaptă să împartă nota (raportat la media europeană de 25%). Procentul creşte şi mai mult, când este vorba de un partener potenţial nou, suedezele rămânând în continuare în top (86%).
Româncele, pe de altă parte, nu par a fi constante în aşteptările lor: dacă la prima întâlnire, 58% dintre ele se aşteaptă să plătească în mod egal nota de plată, când vine vorba de parteneri stabili, doar 35% dintre românce mai par a fi dispuse să împartă costurile cu partenerul lor.
Dacă românii par mai degrabă fideli, preferându-şi actualele prietene şi soţii pentru a ieşi să bea un pahar, italienii sunt europenii cei mai dispuşi să facă acest lucru cu un potenţial nou partener (59% dintre aceştia raportat la o medie europeană de 32%).
Locul cel mai potrivit pentru a savura o bere la prima întâlnire este Suedia, unde procentul femeilor care consideră potrivit acest lucru este cu 10% mai mare decât cel al bărbaţilor.
Studiul făcut de compania "Added Value" la iniţiativa SABMiller a fost realizat prin intervievarea online a peste 7.500 de persoane din 15 ţări europene, din fiecare ţară răspunzând peste 500 de persoane în legătură cu preferinţele de consum pentru băuturile alcoolice.
SABMiller plc este unul dintre cei mai mari producători de bere din lume, cu participaţii în companii de fabricare a berii şi contracte de distribuţie în peste 60 de ţări de pe şase continente. Mărcile grupului includ beri internaţionale premium, cum ar fi Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro şi Pilsner Urquell, precum şi o gamă excepţională de mărci locale aflate in poziţii de lideri de piaţă. În afara SUA, SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii de îmbuteliere a produselor Coca-Cola din lume.
În România, SABMiller plc este prezent de peste 10 ani prin intermediul subsidiarei sale locale URSUS Breweries, care deţine o cotă de piaţă de 24,9%. Compania are sediul central în Bucureşti şi deţine 4 fabrici de bere în Cluj-Napoca, Timişoara, Buzău şi Braşov, având peste 1.500 de angajaţi. Mărcile URSUS Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Timişoreana, Ciucaş, Stejar, REDD"S şi Pilsner Urquell.