Romtelecom pierde clienţi pe segmentul de voce, dar câştigă pe internet şi televiziune

VLAD PÎRVU
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 9 mai 2014

Romtelecom pierde clienţi pe segmentul de voce, dar câştigă pe internet şi televiziune

Bayern Munchen poate "inaugura" fuziunea dintre Romtelecom şi Cosmote România

Compania Romtelecom a anunţat, ieri, că trendul de descreştere în ceea ce priveşte serviciile de telefonie se păstrează, dar că pierderea clienţilor din acest segment este compensată prin creşteri în segmentele de televiziune şi internet, conform cu rezultatele publicate de companie pentru primul trimestru al anului. Oficialii Romtelecom au declarat: "Serviciile de televiziune şi-au menţinut rata ascendentă de 7,3% în trimestrul unu din 2014 versus cel din 2013 în ceea ce priveşte numărul abonaţilor, ajungând, la 31 martie, la 1,37 milioane. Veniturile aferente au înregistrat tot o creştere de 7%. Numărul clienţilor broadband a continuat să crească cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane, în timp ce penetrarea ca procent din numărul total al conexiunilor de voce a ajuns la 56,2%. Aceste tendinţe pozitive au continuat să contrabalanseze parţial tendinţa descrescătoare pe segmentul de voce. În total, Romtelecom a raportat peste 4,84 milioane abonamente pentru primul trimestru al anului 2014, în creştere cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut".

Totodată, Romtelecom a anunţat EBITDA (profituri operaţionale) stabilă în comparaţie cu perioada similară a anului trecut, ajungând la 37,8 de milioane euro. De asemenea, veniturile nete au crescut cu 7,7% în comparaţie cu perioada ianuarie - martie din 2013, ajungând la 156,7 de milioane euro.

Veniturile Cosmote România în primul trimestru, în creştere cu 9,2% faţă de perioada similară din 2013

Veniturile totale în primele trei luni ale anului 2014 au crescut cu 9,2% de la un an la altul, ajungând la 118,2 milioane euro, anunţă compania. Totodată, veniturile din servicii au înregistrat o creştere de 5,9%, comparativ cu perioada similară din 2013. Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 9,9%, atingând valoarea de 26,7 mil. Euro, se mai arată în comunicat. "Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonaţi, în creştere cu 1,72 puncte procentuale".

La finalul lunii martie 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.

În luna martie a apărut informaţia conform căreia, din toamnă, Romtelecom şi Cosmote România vor deveni T-Mobile, marca deţinută de gigantul german Deutsche Telekom.

Mutările au fost anticipate de către fostul ministru al comunicaţiilor, Dan Nica, care, în cadrul conferinţei de predare de mandat către Răzvan Cotovelea, de la începutul lunii martie, a declarat că "anul 2014 va fi unul plin de achiziţii şi fuziuni pe piaţa din ţara noastră", neoferind mai multe detalii cu privire la acest aspect. Totodată, oficialii companiei Deutsche Telekom au declarat, în luna februarie a acestui an, pentru Bloomberg, că principalul obiectiv al companiei de telecomunicaţii din Germania îl reprezintă poziţia de lider "pe toate pieţele din Europa Centrală şi de Est". Conform publicaţiei citate, "obiectivul de a ajunge lider în regiune va presupune inclusiv creşterea cotei de piaţă în ţări precum România şi Polonia, atacând rivali precum grupul francez Orange sau Polkomtel". "Va avea loc o revoluţie în fiecare ţară", a declarat într-un interviu Claudia Nemat, director în cadrul grupului. Domnia sa nu a comentat pe marginea strategiei pe care o va adopta compania în ceea ce priveşte achiziţiile necesare pentru extinderea în regiune.

Mai mult, informaţii din presă prevăd organizarea unui turneu amical de fotbal, în vara anului 2015, în România, unde vor participa mai multe echipe de calibru din Europa, printre care şi Bayern Munchen. Conform surselor de presă, care citează oameni din rândul organizatorilor, turneul de la Bucureşti va beneficia de suportul unui gigant din domeniul telecomunicaţiilor. Deutsche Telekom, prin intermediul mărcii T-Mobile, este sponsorul principal al clubului Bayern Munchen de 7 ani, iar contractul actual se va încheia, cel mai devreme, în 2017. Compania de telecomunicaţii varsă, annual, 30 de milioane de euro în conturile clubului bavarez.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb