Saint-Gobain Glass România, producător de sticlă din ţara noastră, mizează în acest an pe un avans al business-ului cu aproximativ 10% comparativ cu 2015, potrivit lui Norbert Teschner, directorul general Saint-Gobain Glass România, care a declarat: "'La nivelul primului semestru al acestui an, ritmul de creştere a fost accelerat, concretizându-se prin venituri de 42,6 milioane de euro. De aceea, suntem optimişti şi estimăm pentru 2016 vânzări de peste 80 milioane de euro, în creştere faţă de anul trecut când compania a înregistrat circa 72 de milioane de euro."
Domnia sa a menţionat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă că în perioada următoare, grupul vizează alocarea unei noi investiţii pentru lansarea unei noi linii de producţie: "Pentru 2018 avem în plan inaugurarea unei noi linii de producţie de sticlă specială pentru parbrize. Capacitatea de producţie va fi de 500.000 de parbrize anual. De asemenea, vom angaja cu această ocazie 130 de persoane."
În ceea ce priveşte vânzările companiei cu sediul la Călăraşi, 40% din producţie este direcţionată către parteneri şi proiecte derulate pe piaţa locală, iar restul de 60% din produsele fabricate în România ajung peste hotare. Directorul general a precizat că câteva ţări - Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia şi Croaţia.
Conform reprezentanţilor companiei, pe plan local, sticla produsă în fabrica din Călăraşi este folosită în toate segmentele pieţei, însă cea mai mare parte, de 50%, este direcţionată către proiecte din segmentul rezidenţial.
Capacitatea de producţie în fabrica Saint-Gobain este de 21 milioane de metri pătraţi de sticlă float, potrivit domnului Teschner, care a completat: "Dintre acestea, aproximativ zece milioane de metri pătraţi este supusă unui proces de acoperire metalică în cadrul liniei de sputerizare magnetronică, iar alte două milioane de metri pătraţi de sticlă intră pe linie de laminare. Permanent inovăm şi lansăm noi tipuri de sticlă, principalul obiectiv fiind extinderea vânzărilor de produse care aduc beneficii de ordin energetic, al siguranţei şi al securităţii utilizatorilor finali."
Compania, parte a grupului francez Saint-Gobain, a intrat pe piaţa din România în 2005, în acelaşi an punând temelia fabricii din Călăraşi, inaugurată în 2007. Până în acest moment, investiţiile alocate au ajuns la circa 180 de milioane de euro, potrivit oficialului grupului, care a continuat: "Investiţia iniţială de 135 de milioane de euro a fost relizată pentru dezvoltarea liniei de sticlă float, pentru ca în 2008 să fie inaugurată linia de acoperiri metalice în urma unei investiţii de 35 milioane de euro. În 2013 a foat dată în folosinţă şi linia de sticlă laminată, prin alocarea de fonduri în valoare de şase milioane de euro."
Saint-Gobain Glass este o companie cu o tradiţie de peste 350 de ani în cadrul grupului francez, specializată în producţia de materiale de construcţii, având vânzări de peste 39,6 miliarde de euro în 2015. Fabrica din Călăraşi se întinde pe o suprafaţă de 34 de hectare şi are 486 angajaţi, dintre care 249 sunt implicaţi în procesul de producţie.