Carrefour a înregistrat în primele nouă luni ale anului venituri de 61,3 miliarde de euro, în scădere cu 1,2% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, grupul francez de retail precizând că vânzările au crescut, în bază organică, în Franţa, Belgia şi România.
În bază organică, excluzând impactul variaţiei preţurilor la carburanţi şi efectele de calendar, veniturile au urcat cu 3,8% în perioada ianuarie-septembrie a acestui an faţă de acelaşi interval din 2013, precizează compania într-un raport publicat ieri şi citat de Mediafax.
La nivelul trimestrului al treilea, vânzările grupului francez au scăzut cu 0,1%, la 21,1 miliarde de euro. Calculate în bază organică, veniturile din intervalul iulie-septembrie au crescut cu 2,8%.
În Europa, vânzările în bază organică au scăzut cu 1,6%, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile şi a declinului preţurilor la fructe şi legume. Cu toate acestea, Carrefour notează că pieţele din România, Franţa şi Belgia au înregistrat o evoluţie pozitivă.
Pe pieţele emergente, grupul a consemnat un avans al veniturilor cu 18,5%, în bază organică, datorită operaţiunilor din Argentina şi Brazilia. În schimb, în Asia, vânzările au scăzut cu 3,3% în cel de-al treilea trimestru.
Acţiunile Carrefour au urcat cu 0,5% pe bursa din Paris, în urma publicării raportului, grupul având o capitalizare de piaţă de circa 16,3 miliarde de euro, potrivit Bloomberg.
În România, grupul Carrefour deţine 164 de magazine, dintre care 28 hipermarketuri Carrefour, 82 supermarketuri Market, 46 magazine de proximitate Express, 7 magazine de proximitate Contact şi un magazin de comerţ online.
Anul trecut, vânzările companiei pe piaţa românească au revenit la nivelul din 2008, de 1 miliard de euro, înregistrând o creştere cu 2% faţă de 2012.