SEA-INTELLIGENCE TRAGE UN SEMNAL DE ALARMĂ Transportul containerizat nu va reveni la normal mai devreme de finele lui 2022

V.R.
Ziarul BURSA #Internaţional / 7 octombrie 2021

Transportul containerizat nu va reveni la normal mai devreme de finele lui 2022

O proporţie de 12,5% din capacitatea mondială de transport maritim containerizat este afectată de întârzieri, faţă de 11,3% în februarie, respectiv 8,38% în aprilie, conform analiştilor companiei daneze de consultanţă Sea-Intelligence, care avertizează că este posibil ca situaţia să nu revină la normal mai devreme de sfârşitul anului viitor.

Alan Murphy, directorul executiv al Sea-Intelligence, declară citat de seatrade-maritime.com, că această situaţie echivalează cu eliminarea unei flote ceva mai mari decât cea a gigantului CMA CGM (Franţa) sau a Cosco (Hong Kong), numărul 3, respectiv 4 în transportul maritim containerizat din lume.

"Date fiind provocările operaţionale actuale, se pare că un interval de timp realist pentru revenirea la normalitate deplină se întinde cel puţin până la sfârşitul anului 2022", menţionează Murphy.

Coca-Cola foloseşte nave destinate transportului materiilor prime industriale

Costul transportului mărfurilor cu containere maritime a crescut atât de mult încât producătorul american de băuturi răcoritoare Coca-Cola Co. a ajuns să apeleze la navele utilizate în mod normal pentru transportul materiilor prime industriale, conform Bloomberg.

În perioade normale, Coca-Cola transportă produsele sale în întreaga lume în aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice, de la jucării la biciclete.

Însă, în condiţiile în care, în prezent, capacităţile de transport sunt supuse presiunilor, Coca-Cola a ales să utilizeze aşa-numitele "bulk carriers", la care apelează traderii de materii prime pentru transportul produselor precum cărbune şi minereu de fier, conform dezvăluirilor făcute de Alan Smith, director de achiziţii în cadrul Coca-Cola.

"Atunci când nu poţi să faci rost de containere sau spaţiu din cauza actualei crize din transportul maritim, eşti nevoit să gândeşti în afara tiparelor", spune Alan Smith.

Principalul avantaj al utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse până la locul în care sunt utilizate. Navele cargo sunt mai ieftine, dar sunt mai puţin convenabile pentru că mărfurile trebuie să ajungă în port, respectiv dintr-un port în altul.

Potrivit Drewry Shipping, în prezent, un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari, preţurile din domeniu crescând în acest an la cel mai ridicat nivel din ultimele decenii. Situaţia pe piaţa containerelor maritime este atât de tensionată încât au existat chiar cereri pentru unii transportatori cargo să transporte containere pe punţile navelor lor de marfă.

Într-o astfel de situaţie, costurile pentru companiile care închiriază nave au început să crească exploziv, la fel tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac. Indicele Baltic Dry, care arată costul închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, potrivit Baltic Exchange. Dacă această tendinţă va continua, iar unii analişti spun că aşa se va întâmpla, soluţia găsită de firme pentru a ocoli criza containerelor ar putea să îşi piardă din atractivitate, conchide sursa.

Target şi-a închiriat o navă pentru transportul mărfurilor sale

Retailerul american Target Corp. (al cincilea ca mărime din SUA) şi-a închiriat o navă de marfă ca să poată transporta produsele sale înainte de sezonul cumpărăturilor de sărbători, anunţă businessinsider.com

La începutul acestei luni, retailerul american a anunţat că măsura face parte din pregătirile sale pentru cererea în creştere de la sfârşitul anului, care au inclus, de asemenea, comenzi mai mari, în avans, de articole, respectiv colaborarea cu furnizorii pentru a accelera expedierile către clienţi şi pentru a rezolva "provocările fără precedent din lanţul de aprovizionare".

Target a precizat: "În calitate de co-gestionari ai navei, putem evita întârzierile şi ne putem îndepărta de porturile special protejate".

Recent, retailerul a informat că încurajează clienţii să facă cumpărături din timp, în contextul dat, ca să se asigure că primesc cadourile de care au nevoie.

Şi alte companii îşi încurajează clienţii să vină în magazine devreme pentru cumpărături, în acest sezon de sărbători, ca să nu aibă probleme din cauza întârzierilor globale în expediere şi a problemelor din lanţul de aprovizionare.

Lipsa forţei de muncă continuă, de asemenea, să afecteze comercianţii cu amănuntul, care nu pot să angajeze lucrători sezonieri, ceea ce obligă multe companii, precum Target, să dea bonusuri şi alte stimulente ca să păstreze lucrătorii de care au nevoie.

Şi Walmart şi-a închiriat nave de transport

Alţi mari retaileri din SUA încearcă, la rândul lor, să evite întârzierile în expedieri. Luna trecută, gigantul Walmart a anunţat că închiriază nave mai mici ca să poată transporta şi descărca în porturi mai mici, unde congestia este mai mică înainte de sezonul sărbătorilor.

Şi Costco, unul dintre cei mai mari retaileri en-gros din lume, a închiriat trei nave de marfă ca să evite întârzierile de expediere şi să-şi diminueze cheltuielile.

Costurile unui container de marfă au crescut semnificativ de anul trecut, iar sporirea cheltuielior cu forţa de muncă şi materiale au majorat preţurile produselor atât în magazinele online, cât şi în cele fizice. Pandemia a rupt lanţul de aprovizionare anul trecut, iar companiile de transport maritim care duc lucruri în întreaga lume încă nu şi-au revenit, conchide Business Insider.

Morten Engelstoft, directorul executiv al operatorului de terminale de containere APM Terminals (deţinut de gigantul danez Moller-Maersk Group), declară, conform Financial Times, că acest sector trebuie să iasă din cercul vicios în care se află. Englestoft spune: "Este necesară o cerere mai mică din partea consumatorilor, astfel încât lanţurile de aprovizionare să îşi revină. Pe o perioadă mai lungă de timp, va trebui să ne recuperăm eficienţa".

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. rectificare conform anticipatiilor mele:

    Transportul containerizat nu va reveni la normal mai devreme de finele lui 2024, cu inceputul normalizarii de la sfarsitul anului 2023.  

    1. pana atunci inflatia o sa isi faca de cap in toata lumea , mai mult sau mai putin, in functie de gradul de autonomie economica si caracterul neglobalizat (autonom economic) al fiecarei economii nationale.

      cu cat o economie e mai deconectata de la lanturile globale cu atat rezista mai bine la valul de inflatie artificiala indus de Stapanii globali care au creat "strangularile" pe parte de oferta (cu sperietoarea covid care a sugrumat lanturile de productie-distributie) pentru o omora DEFLATIA !  

      per ansamblu pana in 2028-2029 o sa tot calarim valul de inflatie... dupa care o SUPER-DEFLATIE isi va arata urata fatza in perioada 2029-2032.  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb