Un număr de 87 de alerte unice de securitate cibernetică a fost raportat către Centrul Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică - CERT-RO, la numărul unic 1911, la cinci zile după ce noul serviciu a devenit operaţional.
Anunţul a fost făcut de ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu, pe pagina sa de Facebook: "La numai cinci zile de la operaţionalizarea numărului unic 1911 apelabil din toate reţelele de telefonie la tarif normal, 87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate către CERT-RO, 25% dintre acestea fiind din Bucureşti. Acestea au fost semnalate de către o unitate spitalicească şi restul de persoane fizice. Practic, media zilnică de incidente unice raportate a crescut de la trei incidente/zi (înregistrate la nivelul anului 2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic. Important de subliniat este faptul că, pe lângă asistenţa furnizată propriu-zis în soluţionarea incidentelor, informaţiile obţinute pe baza raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de tehnologie din România, precum şi o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii şi politici la nivel naţional".
Conform datelor publicate de către ministru, aproximativ 30% dintre incidentele raportate sunt de tip fraude (phishing, sextortion etc.), urmate de cele cu conţinut abuziv aproximativ 14% (spam, mesaje comerciale nedorite etc.), alături de alerte privind sisteme compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate), încercări automate de spargere a parolelor, furt de informaţie, precum şi un atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).
Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România pot raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro.
Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop. La ora actuală, în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane.