Numărul celor care apelează la servicii de consultanţă IT a crescut, în primul trimestru din 2009, cu până la 50%, în funcţie de regiune, se arată într-un studiu întocmit de către Anteea Consulting, pentru filiala din România a companiei Computer Troubleshooters, franciza IT numărul 1 la nivel mondial.
Zonele cu cele mai mari creşteri s-au consemnat în vestul ţării, în Transilvania şi în Bucureşti. Previziunile pentru perioada următoare, în privinţa persoanelor juridice, vizează o creştere similară cu cea consemnată în cazul persoanelor fizice, de 50%.
Conform cercetării, în Bucureşti, numărul celor care apelează la servicii de consultanţă IT se împarte în procente egale, între persoanele fizice şi cele juridice. De asemenea, media de vârstă a celor care se folosesc de servicii specializate este încadrată în categoria 25-45 de ani. În cazul persoanelor juridice, momentul în care acestea apelează la servicii de consultanţă este atunci când se confruntă cu reale probleme. Studiul arată că, aproape invariabil, toţi îşi creează, ulterior, abonamente de mentenanţă.
Majoritatea utilizatorilor de tehnologie apelează la service IT pentru reinstalarea programului de operare Windows sau pentru recuperare de date. Pe locul doi se clasează problemele legate de funcţionarea defectuoasă a componentelor hardware, sau de cele generate de fluctuaţiile electrice care afectează sursele de alimentare.
În Transilvania, numărul persoanelor fizice care apelează la un specialist IT, fie şi pentru instalarea unui router, a crescut considerabil, aproape de valoarea înregistrată în Bucureşti, se arată în studiul Computer Troubleshooters. În timp ce la categoria persoane fizice, 80% sunt membrii familiilor cu unul sau doi copii, în cazul persoanelor juridice aproape 95% deţin în proprietate între 10 şi 30 de computere.
Comparativ cu anul 2008, în Timişoara, numărul celor care apelează la service specializat a crescut cu până la 10 procente, iar pentru zona Transilvania este aşteptată o majorare de 25% până la sfârşitul anului.
Computer Troubleshooters USA, considerată franciza numărul 1 în servicii şi consultanta IT din lume, este prezentă în România, în 12 oraşe. Reţeaua internaţională de francize este unică prin faptul că rezolvarea problemelor tehnice ale aparaturii deţinute de către client se face direct la domiciliul acestuia. Conceptul a fost dezvoltat, din 1996, de către fondatorii companiei, Wilson şi Suzanne McOrist. La ora actuală, există 450 de francize Computer Troubleshooters în 21 de ţări, dintre care 241 numai în Statele Unite.