Serviciile de tip fintech aduc beneficii privind planificarea vacanţelor mai lungi şi gestionarea bugetelor de vacanţă

G.D.
Companii / 19 iulie 2022

Serviciile de tip fintech aduc beneficii privind planificarea vacanţelor mai lungi şi gestionarea bugetelor de vacanţă

Revolut a dorit să afle care sunt planurile românilor de bugetare a cheltuielilor pentru una dintre cele mai aşteptate perioade ale anului - vacanţa de vară - şi să vadă care sunt preferinţele de petrecere a concediului de vară în rândul utilizatorilor fintech, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, cel mai recent studiu solicitat de Revolut şi realizat de Reveal Marketing Research arată că, în 2022, 71% dintre români intenţionează să aleagă destinaţii locale/ interne pentru vacanţele de vară, o potenţială motivaţie fiind dorinţa de a preveni situaţiile neaşteptate cu care s-au confruntat în ultimele 2 vacanţe, în perioada pandemiei de COVID-19. 26% dintre respondenţi şi-au manifestat intenţiile de a călători în străinătate, în timp ce 11% nu şi-au planificat încă zilele libere din acest an. La o privire mai atentă, identificăm un procent de 7% dintre români care intenţionează să se bucure de vacanţa de vară atât în ţară, cât şi în străinătate.

Utilizatorii fintech şi-au manifestat într-o măsură semnificativ mai mare intenţia de a-şi petrece vacanţele în străinătate (33%), dar şi dorinţa de a se bucura atât de destinaţii interne, cât şi externe pe parcursul acestei veri (10%).

Dacă ne referim la numărul zilelor pe care plănuiesc să le petreacă în vacanţa de vară, 6 din 10 români au menţionat o perioadă medie de până la o săptămână. Durata vacanţei este mai mare în rândul utilizatorilor fintech care tind să-şi petreacă mai mult de 9 zile în vacanţă (31%), comparativ cu non-utilizatorii de aplicaţii şi soluţii financiare bazate pe tehnologie (21%).

Oamenii preferă să meargă în vacanţă şi să creeze noi amintiri împreună cu prietenii sau cu membrii familiei lor (77%). În acest sens, utilizatorii fintech sunt mai înclinaţi să-şi petreacă vacanţele de vară cu mai mult de 4 persoane (34,5%), în timp ce 76% dintre non-utilizatori declară că îşi vor petrece concediul cu cel mult 3 persoane.

Chiar dacă românii intenţionează să aloce în medie un buget de 2.894 RON/ 586 EURO pentru vacanţă, la o privire mai atentă se poate observa că majoritatea respondenţilor tind să subestimeze suma pe care o vor cheltui în concediu. Astfel că, suma totală declarată pentru întreaga vacanţă este mai mică decât suma elementelor bugetului (cazare, transport, mâncare, divertisment) cu aproximativ 30% (3651 RON/ 739 EURO), subliniază sursa citată.

Per total, 39% din buget va fi alocat pentru cazare, 27% pentru mâncare, iar restul sumei se va împărţi intre transport (17%) şi activităţi de divertisment (17%).

Respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani sunt planificatori mai buni, aceasta fiind singura categorie de vârstă care a estimat cu exactitate suma de bani pe care o vor cheltui în vacanţă. De asemenea, aceştia preferă să cheltuiască cu până la 26% mai mult pe activităţi de divertisment, în comparaţie cu restul eşantionului.

În general, românii preferă să îşi planifice şi să îşi organizeze bugetul din timp pentru următoarea vacanţă. Potrivit studiului, majoritatea respondenţilor intenţionează să facă rezervările pentru vacanţele de vară online (47%) pe site-uri de profil precum Booking, Airbnb sau folosind alte soluţii digitale integrate în aplicaţii, precum Revolut Sejururi. Aceste instrumente online sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de utilizatorii fintech (52%) decât de non-utilizatori (42%).

În ceea ce priveşte mijloacele prin intermediul cărora sunt obţinute fondurile necesare pentru concediu, cele mai frecvente comportamente întâlnite în rândul românilor sunt de a economisi bani din timp (73%) sau de a folosi bani din salariul lunar (36%).

Datele ne arată că utilizatorii fintech se simt mai confortabil să folosească banii câştigaţi din salariul lunar pentru vacanţa viitoare (38%) în comparaţie cu non-utilizatorii (35%) şi, de asemenea, sunt mai deschişi către soluţii financiare moderne precum credite/împrumuturi pentru vacanţe (9%) în comparaţie cu non-utilizatori (4,5%).

Întrucât contextul economic actual este, încă, unul imprevizibil, 43% dintre respondenţi consideră că inflaţia le va afecta în mare măsură planurile de vacanţă. Dacă ne îndreptăm atenţia către utilizatorii fintech, observăm că aceştia sunt mai puţin preocupaţi de creşterea inflaţiei şi de impactul acesteia asupra bugetelor lor de vacanţă (28%) în comparaţie cu non-utilizatorii (22%).

Utilizatorii fintech se diferenţiază prin înclinaţia spre a folosi soluţii digitale de gestionare a banilor, inclusiv pentru a realiza investiţii. Ei cred, de asemenea, că toţi copiii ar trebui să aibă acces la un card înainte de vârsta de 14 ani. Din punct de vedere demografic, au mai degrabă sub 45 de ani, sunt în mai mare măsură bărbaţi, fie căsătoriţi, fie într-un parteneriat civil şi au locuri de muncă cu venituri mai mari decât non-utilizatorii (antreprenor, manager sau expert- locuri de muncă pentru cei cu studii superioare).

Gabriela Simion, Director General al filialei Revolut din România:

"Suntem încântaţi să asistăm la modul în care Revolut a contribuit, prin caracteristicile şi funcţionalităţile sale, la crearea unui nou profil de consumator, în domeniul industriei financiare. Clienţii noştri sunt călători digitali, aflaţi în căutarea unor experienţe unice. Le place libertatea de a-şi petrece timpul liber în compania altora, de a-şi lărgi orizontul, de a descoperi locuri noi, oameni noi, culturi şi medii de viaţă diferite. Şi fac acest lucru fără nicio grijă legată de bani - fie că e vorba de numerar, de un card în mai multe valute, de cursul schimbului valutar - sau de cazare, notele de plată de la restaurante sau de programul de zbor. Sunt conştienţi de gama largă de servicii pe care le oferă Revolut şi se bazează întotdeauna pe tehnologie şi pe funcţionalităţile bine testate ce sunt disponibile în super-aplicaţia noastră financiară pentru planificarea în detaliu a vacanţelor. Aşadar, nu avem niciun motiv să fim surprinşi că Revolut are o comunitate atât de largă şi loială în România, ce depăşeşte pragul de 2 milioane de clienţi".

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research:

"Utilizatorii fintech sunt într-o continuă căutare a evoluţiei, dezvoltării, flexibilităţii şi libertăţii. Soluţiile financiare moderne şi digitale îi fac să se simtă în ton şi în control cu actualitatea, reprezentând în acelaşi timp o sursă constantă de îmbunătăţire a calităţii vieţii. Ne putem referi la utilizatorii fintech ca la nişte Exploratori care caută în mod activ dezvoltare, atât în sfera personală, cât şi în cea profesională a vieţii, fintech-ul fiind un instrument ce le facilitează aceste scopuri. De asemenea, am observat că aceştia manifestă un comportament de trendsetter, călătoresc mai mult în străinătate, caută constant experienţe noi şi sunt mai informaţi cu privire la cele mai noi modalităţi de gestionare a finanţelor", se mai arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb