Piaţa berii va stagna anul viitor în jurul valorii de 600 milioane euro, după ce în 2009 a scăzut cu 14%, iar în 2010 cu 7%, a declarat, luni, Shachar Shaine, preşedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berii Tuborg în România. "Credem că va fi o stabilizare a pieţei în 2011, după doi ani de scădere. În acest an, lunile iulie şi august au fost bune, în septembrie-octombrie au scăzut vânzările, iar în noiembrie, pentru că a fost o lună caldă, au fost creşteri de 12-13%. Şi primele zece zile din decembrie au început bine, peste anul trecut", a spus Shaine, citat de Mediafax. El a adăugat că în 2010 românii au ieşit mai puţin din casă şi au consumat bere mai ieftină.
URBB estimează pentru acest an vânzări de circa 100 milioane euro, în creştere cu 2% comparativ cu anul trecut.
Şeful companiei prognozează, de asemenea, creşteri ale vânzărilor de 6-7% pentru 2011. "Investim foarte mult în promovare, peste anii dinainte. Criza este şi o oportunitate, pentru că preţul publicităţii este mai mic. Pentru acest an am avut un buget de promovare de 10% din cifra de afaceri, adică de zece milioane euro", a spus Shaine.
El a adăugat că sucurile ocupă 15% din volumul vânzărilor URBB, iar apa minerală 5%. Pentru anii următori, Shaine estimează că cele două categorii de produse vor avea o cotă de vânzări de 35-40% din totalul înregistrat de companie.
Totodată, preşedintele URBB nu crede că în 2011 vor exista majorări de preţ la bere, chiar dacă materia primă se va scumpi. Shaine, care a anunţat recent că va părăsi funcţia de preşedinte al companiei, la 1 ianuarie, nu a dorit să dezvăluie care va fi următorul său loc de muncă şi a afirmat că încă mai discută cu grupul de companii pe care îl reprezintă.