SIMAC TANNING TECH SE PREZINTĂ LA BUCUREŞTI  Etapa 2016 a Road Show-ului internaţional de promovare a expoziţiei

Ziarul BURSA #Comunicate de presă / 26 ianuarie 2016

Etapa 2016 a Road Show-ului internaţional de promovare a expoziţiei

Se expun produsele şi noutăţile a 245 de societăţi care provin din 16 ţări

Numeroşi vizitatori aşteptaţi, printre care 29 de delegaţii străine cu 150 de operatori

Simac Tanning Tech 2016, cea mai importantă expoziţie internaţională de maşini şi tehnologii pentru tăbăcării şi industria de pielărie - încălţăminte, care se va desfăşura la Milano în perioada 23 - 25 februarie 2016, este prezentată astăzi la Bucureşti, la Hotelul Intercontinental, etapă a unui Road Show internaţional de promovare.

Evenimentul, organizat cu sprijinul Biroului ICE - Agenţia Italiană de Comerţ Exterior din Bucureşti este un moment deosebit pentru a cunoaşte o manifestare ce reprezintă pentru societăţile participante o ocazie de neratat de a se face cunoscute şi o mare oportunitate de afaceri.

Ediţia 2016 a Simac Tanning Tech (anul acesta pe o suprafaţă netă de 15.000 mp) se va ţine, ca de obicei, concomitent cu Lineapelle şi va prezenta produsele a 245 de societăţi expozante din Belgia, Brazilia, China, Franţa, Germania, Grecia, Olanda, Japonia, Italia, Portugalia, Spania, România, Elveţia, Taiwan, Turcia şi Marea Britanie.

Sunt aşteptate numeroase delegaţii străine (29 însumând 150 de reprezentanţi de societăţi), care provin, în afară de Europa de Est, din Asia, Africa, America Centrală şi de Sud.

Etapa de la Bucureşti a Road Show-ului urmează celor realizate în anii anteriori în India, Iran, Turcia şi ocupă un loc de prim-plan datorită importanţei pe care piaţa românească o are pentru acest sector al Made in Italy de calitate. România este pe locul al 11 lea la nivel mondial printre ţările de destinaţie a maşinilor italiene pentru tăbăcării, încălţăminte şi pielărie, în timp ce este a 2-a piaţă de export pentru maşinile de încălţăminte. Un semn fără echivoc că această ţară reprezintă pentru tehnologia italiană a încălţămintei şi pielăriei o piaţă de mare interes: cresc atât sectoarele italiene de tehnologii pentru tăbăcărie, încălţăminte şi pielărie, simultan cu exportul acestora, cât şi satisfacţia românilor în privinţa maşinilor italiene, cu un +39% în anul 2014 faţă de anul anterior şi 9,2 milioane de euro de maşini vândute în primele 10 luni ale anului trecut. De altfel, societăţile italiene producătoare sunt bine cunoscute şi apreciate în România: Italia este primul furnizor de tehnologii de acest tip, care propune oferte personalizate bazate pe satisfacerea exigenţelor fiecărui client în parte. O formulă de succes care va fi re-propusă expozanţilor şi vizitatorilor Simac Tanning Tech, tot mai orientaţi către business prin intermediul serviciilor personalizate, precum "My Fair" (personalizarea itinerarului târgului) şi "The Leather Square", spaţiu de networking pentru operatori şi ziarişti.

Assomac, Asociaţia naţională a constructorilor italieni de tehnologii pentru încălţăminte, pielărie şi tăbăcărie, graţie contribuţiei financiare a Ministerului Dezvoltării Economice, a propus un proiect structurat de susţinere a sectorului care include o campanie promoţională, realizată prin intermediul birourilor ICE - Agenţia din ţările implicate, dar şi o campanie publicitară pe site-uri online şi în cele mai importante reviste naţionale şi internaţionale din domeniu, cu obiectivul de a pune în evidenţă caracteristicile ofertei de maşini şi utilaje italiene.

SCHIMBURILE COMERCIALE ITALIA-ROMÂNIA

Schimburile comerciale dintre Italia şi România în primele 10 luni ale anului 2015 au atins o valoare totală de 11,4 miliarde de euro, în creştere cu 8,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

România a exportat către Italia bunuri în valoare de 5,72 miliarde de euro (+9,5% faţă de primele zeci luni ale anului 2014), în timp ce importurile din Italia au atins o valoare de 5,69 miliarde de euro (+6,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014).

În perioada ianuarie-octombrie 2015 Italia s-a situat pe cel de-al doilea loc, după Germania, atât în clasamentul ţărilor furnizoare, cât şi în cel al pieţelor de destinaţie a exportului român, cu o cotă din totalul de schimburi al României egală cu 11,6% (12,5% din exportul total şi 10,9% din importul total).

Principalele produse exportate din România în Italia în primele 10 luni ale anului 2015 au fost: articole de îmbrăcăminte, articole din piele (630 mil de euro), autovehicule, remorci şi semiremorci, tutun, aparatură electrică.

Principalele produse importate din Italia în primele 10 luni ale anului 2015 au fost următoarele: utilaje şi aparate, produse textile, produse metalurgice, piele şi articole din piele (502 milioane de euro), produse chimice.

PREZENŢA ITALIANĂ ÎN ROMÂNIA

La data de 30 noiembrie 2015, conform datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, societăţile cu participare italiană erau 41.581 (în creştere cu 5,1% faţă de 31 decembrie 2014), dintre care aproximativ 24.000 active, cu un capital vărsat de circa 1,54 miliarde de euro. În perioada ianuarie-noiembrie 2015 s-au înregistrat circa 2.000 de firme noi cu participare italiană.

Italia continuă să fie, de peste 10 ani, principala ţară investitoare, prin numărul de societăţi înregistrate (20,5% din total), în timp ce deţine cel de-al optulea loc printre investitori în privinţa capitalului investit (4% din totalul în euro).

Numeroşi antreprenorii italieni care şi-au arătat interesul de a investi în unităţi de producţie de prelucrare a pielii (în special pentru producţia de încălţăminte şi de articole de marochinărie). Se estimează că aproximativ 1,8% dintre firmele active cu participare italiană prezente în România operează în acest domeniu. Câteva exemple: Raffaello Shoes Factory (producător de încălţăminte avand ca acţionar firma Grisport Spa, cifră de afaceri în anul 2014 de peste 50 de milioane de euro, 760 de angajaţi), Reropam şi Bihore' (producători de încălţăminte care au aceiaşi acţionari, printre care Calzaturificio Nuova Creuser, care au avut ambele o cifră de afaceri în anul 2014 de 46 de milioane de euro şi 1006 angajaţi, Rekord - producător de încălţăminte cu o cifră de afaceri de 22,4 milioane de euro şi 400 de angajaţi şi exemplele pot continua).

ICE - Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior este agenţia guvernamentală cu sarcini în promovarea, facilitarea şi dezvoltarea schimburilor comerciale între Italia şi restul lumii, sprijinind internaţionalizarea societăţilor italiene, îndeosebi a celor mici şi mijlocii, şi implementarea activităţii acestora pe pieţele externe. Agenţia, care are sediul central la Roma şi un birou regional la Milano, dispune de o reţea externă alcătuită din 65 birouri şi 14 puncte de corespondenţă.

Biroul din Bucureşti al Agenţiei ICE Site: http://www.ice.gov.it/paesi/europa/romania/), care funcţionează în România din 1969, desfăşoară activitatea de informare, asistenţă şi promovare pentru firmele italiene ce doresc începerea sau extinderea unei activităţi în Romania, precum şi pentru firmele sau instituţiile/autorităţile româneşti interesate să stabilească relaţii de colaborare cu parteneri italieni. Biroul din Bucureşti al Agenţiei ICE este acreditat în România ca secţie de promovare schimburi a Ambasadei Italiei şi colaborează în strânsă sinergie cu aceasta.

ASSOMAC - Asociaţia Naţională a Constructorilor Italieni de Maşini şi de Accesorii pentru Încălţăminte, Articole din piele şi Tăbăcărie (www.assomac.it), cu sediul la Vigevano include 120 de membri, dintre cei mai importanţi producători de tehnologie italiană pentru încălţăminte, pielărie şi tăbăcărie.

Assomac reprezintă un sector industrial lider la nivel internaţional. Maşinile şi tehnologiile italiene acoperă în fapt 50% din totalul exportului mondial al tuturor ţărilor producătoare ale acestor utilaje.

Succesul acestei ramuri a industriei italiene, care exportă peste 80% din producţia sa în 130 de ţări din lume, este datorat în principal capacităţii de a fi o industrie inovatoare şi flexibilă, ce reuşeşte să lucreze cu întreaga lume, prin prisma experienţei şi a valorizării excelenţei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb