Reporter: La cât se ridică investiţia totală în proiectul Iona Jewelry?
Simona Telteu:Investiţia iniţială în business este estimată la 60-70.000 de euro, provenind din capitaluri proprii, sumă ce va fi amortizată în următorii trei ani, conform estimărilor noastre.
Reporter: Cum aţi caracteriza piaţa bijuteriilor (din aur, dar nu numai) din România, în acest moment? De ce aţi ales să confecţionaţi articolele de bijuterie doar din acest metal preţios?
Simona Telteu:Piaţa de bijuterii din aur cu design din România este mult sub cea din Vest, atât în privinţa valorii medii de achiziţii, cât şi în privinţa obiceiurilor de consum. În Europa de Vest, urmând trendul iniţiat de bijutierii din SUA, există linii de bijuterii din aur pe care case de renume le vând exclusiv în online, pe platforme dedicate de e-commerce. De asemenea, există un trend puternic în promovarea colecţiilor de bijuterii care poartă amprenta unor designeri independenţi; este ceeea ce face brandul Iconery din SUA, de exemplu, oferind clientelor piese din aur în serie limitată, la preţuri mai accesibile decât clasicele magazine stradale, cu vitrine impunătoare. Chiar şi Tiffany & Co, emblemă a magazinelor tradiţionale de profil, speculează acest trend al comerţului electronic.
Am constatat două tendinţe predominante: asocierea tradiţională a bijuteriei din aur cu vânzarea aurului la gram, pe de-o parte, şi concentrarea aproape exclusivă pe piatra preţioasă (diamant, rubin, safir), pe de altă parte, fără a conta atât de mult frumuseţea designului, fapt care afectează într-un final chiar şi personalitatea pietrei.
Business-ul nostru are o componentă locală pronunţată, deoarece atât conceptul, cât şi producţia bijuteriilor se realizează exclusiv la noi în ţară.
Reporter: Consideraţi că afacerile, legale, din domeniu, sunt afectate de contrabanda cu bijuterii? Ce impact are piaţa neagră asupra acestor afaceri? La ce nivel a ajuns contrabanda cu bijuterii?
Simona Telteu:Nu putem estima la ce nivel se situează "piaţa neagră" a bijuteriilor din aur, aceasta se adresează unui alt segment de consumatori care nu îşi cunosc îndeajuns drepturile şi care aleg preţul în detrimentul siguranţei şi, implicit, al calităţii. Sigur că afacerile legale sunt afectate de contrabandă şi credem că este nevoie să educăm piaţa. De asemenea, considerăm că este necesar un mediu legislativ care să permită dezvoltarea producţiei locale de bijuterii din aur, de pe urma căruia să beneficieze atât consumatorii, cât şi producătorii din România (în număr din ce în ce mai mic).
Reporter: Aveţi în plan şi deschiderea unui show-room? Când ar urma să se întâmple şi ce procent/sumă din investiţia iniţială este bugetat(ă) pentru acesta? Plănuiţi să deschideţi alte magazine şi în alte oraşe din ţară?
Simona Telteu:Avem în plan deschiderea showroom-ului în Bucureşti, luna aceasta, iar pentru amenajarea, promovarea acestuia şi stocurile de bijuterii am alocat o parte considerabilă din bugetul de business. Bijuteriile sunt comercializate în magazinul nostru online şi în concept store-uri.
Reporter: Cum preconizaţi că veţi încheia prima jumătate a anului viitor, în privinţa vânzărilor? Anticipaţi amortizarea investiţiei? Când consideraţi că veţi obţine primul profit?
Simona Telteu:Suntem moderaţi în privinţa rezultatelor financiare. De altfel, considerăm că susţinerea brandului este cea mai importantă în primii ani de funcţionare pentru a asigura premisa unui business de succes. De aceea, aşteptările noastre pentru primul an se concentrează mai mult pe creşterea brandului Iona. Ca indicatori de vânzare, estimăm un rulaj de aproximativ 600 de piese în primul an.
Reporter: Vă mulţumesc!
A consemnat Ramona Radu