Compania cunoscută pentru aplicaţia Snapchat a prezentat cea de a patra generaţie a ochelarilor Spectacles şi prima care include funcţii de realitate augmentată, informează news.ro.
Prezentaţi chiar de şeful companiei, Evan Spiegel, noii ochelari Spectacles folosesc două camere frontale şi un ecran capabil să suprapună efecte virtuale mediului real. Arsenalul tehnic este completat de patru microfoane, două difuzoare şi un touchpad.
Cu ajutorul aceluiaşi software pe care Snap l-a construit pentru funcţia Lenses din cadrul Snapchat, camerele frontale depistează suprafeţele fizice şi aplică elementele virtuale fără ca cele două să se suprapună.
Microfoanele şi difuzoarele intermediază comenzile vocale, iar touchpad-ul de pe marginea ramei poate fi folosit pentru schimbarea efectelor afişate.
O funcţie numită Connected Lenses va conecta mai mulţi utilizatori, care poartă ochelari, la aceeaşi scenă de realitate augmentată.
Cântărind 134 de grame, ochelarii eu un ecran cu o luminozitate de 2.000 de niţi. Snap a compromis intenţionat autonomia, care nu depăşeşte 30 de minute, pentru a oferi o bună experienţă vizuală.
Şi asta pentru că noii ochelari nu vor putea fi cumpăraţi de publicul larg. Snap îi va oferi unui mic număr de dezvoltatori, care creează efecte de realitate augmentată pentru Snapchat, cu scopul încurajării creării efectelor virtuale pentru ochelari.
În stadiul actual, este clar că noii ochelari de AR sunt mai mult un experiment, iar prin prisma experienţelor limitate pe care le pot oferi, par mai mult o jucărie. Însă, potenţialul este evident, iar Spiegel este convins că milioane de oameni vor dori să folosească acest tip de produs, care va schimba felul în care se face interacţiunea cu computerele.