Toţi şoferii profesionişti care conduc maşini grele pe şoselele din Uniunea Europeană vor trebui să beneficieze de o perioadă de odihnă de cel puţin 45 de ore consecutive după două săptămâni de lucru. În plus, timpul minim de repaus zilnic trebuie să fie de nouă ore şi nu de opt, aşa cum era anterior.
Acestea sunt doar unele dintre prevederile intrate în vigoare începând din 11 aprilie în scopul ameliorării condiţiilor de muncă ale şoferilor şi sporirii siguranţei traficului rutier, a reamintit, miercuri, Comisia Europeană.
De acum înainte, şoferii profesionişti nu vor avea voie să conducă mai mult de 56 de ore săptămânal, faţă de 74 de ore sau mai multe la care se ajungea până în prezent, graţie unei legislaţii ambigue.
De asemenea, responsabilitatea pentru eventualele încălcări ale noii legislaţii nu va mai reveni exclusiv şoferului, ci şi angajatorului.
Noile reglementări, care reprezintă o actualizare a unor norme vechi de 20 de ani, se aplică în toate cele 27 de state membre ale UE, în celelalte trei ale Spaţiului Economic European /Norvegia, Islanda şi Liechtenstein/ şi în Elveţia. Pentru a asigura implementarea acestor măsuri, Comisia Europeană a prevăzut o sporire de la 1 % la 3 % a verificărilor şi a stabilit că sancţionarea contravenienţilor se va face transfrontalier şi nu numai în ţara în care este înmatriculată maşina, ca până în prezent.