• Peste 10.000 de clienţi au beneficiat anul trecut de expertiza laboratoarelor IBM
Silicon Valley Lab, San Jose, CA - 31 ianuarie 2007 - În 2006, IBM a realizat peste 10.000 de contracte de colaborare între cercetătorii şi dezvoltatorii săi şi clienţi, înregistrând o creştere de 55 de procente faţă de anul trecut.
În prezent, iniţiativa cunoscută sub denumirea "Fabricat în laboratoarele IBM" (Made în IBM Labs) foloseşte talentele IBM din domeniul cercetării, ştiinţelor, inginerie şi dezvoltare, pentru a fi mai aproape de clienţi şi proactiv în relaţia cu aceştia, rezolvând problemele apărute în lumea afacerilor. Clienţii beneficiază de acces rapid la o expertiză apreciabilă şi la resursele de care au nevoie, în timp ce experţii IBM beneficiază de informaţii de primă mână despre problemele reale ale lumii, procesele de afaceri şi noile provocări, folosindu-le pentru inovaţie şi pentru a extinde portofoliul de produse şi servicii al IBM.
Un procentaj de 99% din clienţii care colaborează cu laboratoarele IBM le recomandă partenerilor lor. Lucrând împreună pentru rezolvarea unei probleme de afaceri sau pentru a inova într-o industrie, se creează noi legături puternice, dezvoltându-se în acelaşi timp o relaţie de încredere pentru ambele părţi.
"Echipele de cercetare şi dezvoltare IBM deţin cei mai buni experţi din lume şi întotdeauna au constituit motorul inovaţiilor pentru produsele IBM şi pentru industrie", a declarat Kristof Kloeckner, Vicepreşedinte al diviziei de Strategie în cadrul IBM Software Group. "În prezent ne extindem aria de acoperire a expertizei noastre în afara IBM pentru a putea lucra mai aproape de clienţii noştri, în vederea colaborării cu un număr din ce în ce mai mare de companii."
Ceea ce la început a fost doar un angajament special faţă de anumiţi clienţii acum a devenit o afacere importantă pentru IBM. În prezent, experţii laboratoarelor IBM lucrează sistematic la rezolvarea problemelor reale ale clienţilor, şi nu a celor simulate în medii artificiale. IBM câştigă din transformarea acestei colaborări valoroase cu anumiţi clienţi din domeniul software în servicii şi programe software reutilizabile pe care IBM le poate vinde şi implementa pentru mii de clienţi.
Reorientându-se de la experimentarea internă în laboratoare şi scrierea de coduri, către cercetare şi dezvoltare în lumea reală a afacerilor, personalul laboratoarelor IBM contribuie la creşterea valorii şi a profitului. De fapt, laboratoarele IBM au un număr de peste 28,000 de cercetători şi dezvoltatori, din care peste 20 de procente lucrează direct cu clienţii.
Competitivitatea lumii globale de afaceri de astăzi a creat un nou standard în care rapiditatea cu care companiile implementează procese inovative în afaceri poate determina succesul final. Având acces direct la laboratoarele IBM, clienţii şi partenerii pot iniţia un proiect nou direct în cadrul acestor laboratoare şi pot colabora pentru a da viaţă ideilor, identificând noi oportunităţi pe pieţele existente şi dezvoltând proiecte inovatoare pentru a fi înaintea competiţiei. În plus, acest nou model permite echipelor IBM Research & Development să interacţioneze direct cu clienţii şi partenerii, având acces la feed-back de piaţă în timp real de la cumpărătorii de tehnologie.
Resurse lansate de laboratoarele IBM:
- PODS: Personalul Departamentului High Performance On Demand Solutions este format din tehnicieni cu înaltă calificare care rezolvă cele mai dificile provocări de calcul şi proiectează soluţii personalizate unice pentru a satisface nevoia clientului de scalabilitate sporită şi eficientă. Printre clienţi se numără eBay, Bharti şi Visa Internaţional.
- Services: Echipe tehnice de laborator ce lucrează direct cu clienţii pentru rezolvarea problemelor reale de software şi hardware din mediul de afaceri. Contribuind deja cu 5 procente la profitul în continuă creştere al diviziei de software şi cu aproape 10 procente la profitul diviziei de hardware, IBM Labs contribuie anual cu un procent semnificativ la creşterea profitului în ansamblu.
- Demand Innovation Services: Această divizie este formată din echipe de experţi care ajută clienţii să rezolve procese de afaceri precum optimizarea lanţului valoric, îmbunătăţirea colaborării cu furnizorii, managementul inventarului, elaborarea de planuri de fezabilitate şi identificarea celor mai profitabili clienţi.
Inovaţie Colaborativă pentru Clienţi
Fie că proiectează un echipament de traducere în timp real pentru a ajuta armata SUA să comunice cu civilii irakieni, fie că ajută la accelerarea transportului prin sistemul aglomerat de tranzit din Singapore sau că protejează identităţile digitale ale clienţilor, IBM Labs dezvoltă tehnologii ce pot schimba modul de lucru şi de viaţă al oamenilor.
IBM Labs a stabilit colaborări de success cu companii din lumea întreagă. Printre proiectele majore din 2006 se numără: Toyota Motor Sales (US), Macrovision (Canada), Chubu Electric Power (US), Scott & White Hospital, US, LabCorp. (US); Bank of Tokyo, Mitsubishi (US); Experian (Canada); TD Bank Financial Group, Canada; TRX (Canada). HSBC (US); Zurich Financial Services (US); Bank of America (US); Inland Revenue (US), Australian Taxation office (US); Meralco-Manila Electric Company (UK), Yahoo (US) şi Singapore Land Transit Authority (India).