Sorinel Ciobanu a fost numit ieri în funcţia de director general interimar al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Astăzi, 30 mai 2014, în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie al CN Aeroporturi Bucureşti, domnul Dan Andrei a fost numit în funcţia de preşedinte al Consiliului. În aceeaşi şedinţă, domnul Sorinel Ciobanu a fost numit Director General (interimar) al companiei", se arată în comunicat.
CNAB mai relatează că noii membri ai CA sunt: Dan Andrei, Gheorghe Cătălin Radu, Gabriel Dumitraşcu, Dragoş Brezeanu, Iulius Dan Plaveti şi Adrian Toma.
Sorinel Ciobanu este unul dintre foştii directori ai Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" Otopeni, demis în 2009 de Radu Berceanu (ministrul de atunci al Transporturilor şi Infrastructurii), pe motiv că Sorinel Ciobanu avea un proces în instanţă din cauza unui schimb de terenuri pe vremea când era director la Aeroportul Băneasa. Procesul s-a încheiat definitiv cu achitarea lui Ciobanu.
Ieri, Ministerul Transporturilor (MT) a demis administratorii CNAB şi a numit un Consiliu de Administraţie (CA) interimar, a transmis, printr-un comunicat, Franklin Templeton, administratorul Fondului Proprietatea (FP), acţionar minoritar al companiei care administrează aeroporturile Capitalei, susţinând că "există dovezi clare" că Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a avut loc fără respectarea prevederilor legale.
"Franklin Templeton Investment Management Limited UK Bucharest Branch, în calitatea sa de Unic Administrator şi Manager de Fond al SC Fondul Proprietatea SA este profund dezamăgit să ia act de o decizie luată în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor care a avut loc astăzi la CN Aeroporturi Bucureşti SA, prin care întregul Consiliu de Administraţie al companiei a fost demis şi înlocuit cu un nou Consiliu interimar, care a fost selectat fără a avea în vedere prevederile OUG 109/2011", se arată în documentul remis redacţiei.
Schimbarea vine în condiţiile în care rezultatele raportate de CNAB anul trecut sunt "foarte încurajatoare", profitul net urcând cu 35,5%, la 71,96 milioane lei, iar traficul de pasageri "începând să arate semne de accelerare" în urma introducerii unor rute noi în a doua jumătate a anului 2013, potrivit sursei citate.
"Există dovezi clare care arată că această adunare a acţionarilor a avut loc fără a se respecta prevederile legale în ceea ce priveşte convocarea şi cerinţele de cvorum, aşa cum sunt acestea reglementate prin Art. 117 şi 121 din Legea nr. 31/1990, urmând să analizăm cu atenţie implicaţiile legale ale acestor fapte", mai menţionează comunicatul.
Administratorul FP susţine că o schimbare "atât de rapidă şi completă" a conducerii, "în special având în vedere posibilitatea nerespectării prevederilor OUG 109/2011 şi ale Legii nr. 31/1990", ar putea avea efecte negative asupra performanţei financiare a CNAB, dar şi asupra credibilităţii Guvernului în ceea ce priveşte eforturile de îmbunătăţire a implementării standardelor adecvate de guvernanţă corporativă în companiile de stat.
CNAB este o companie controlată de stat, prin Ministerul Transporturilor. Vânzările societăţii ar urma să crească în acest an cu 4,8%, de la 645,8 la 676,8 milioane lei. Totuşi, profitul anticipat este de 2,2 ori mai mic, către 25,3 milioane lei, de la 56,3 milioane lei în 2013, informează un raport anterior al FP, acţionar ce deţine 20% din CNAB.
La sfârşitul lunii ianuarie, compania a anunţat că anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri preliminată de 613 milioane lei, mai mare cu 10%, iar un profit brut de 78 milioane lei, iar cele două aeroporturi pe care le administrează au fost tranzitate de aproape 7,65 milioane pasageri, în creştere cu 1,35% faţă de 2012.
În primul trimestru din acest an, traficul aerian a depăşit 1,5 milioane pasageri pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa "Aurel Vlaicu", numărul pasagerilor fiind cu 4,5% mai mare decât în perioada similară a anului trecut.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea în 2010, prin fuziunea societăţilor care gestionau cele două aeroporturi din Capitală.