• Update 15:49 Patronatele din Portul Constanţa ameninţă cu suspendarea activităţii
Membrii organizaţiei patronale "Operatorul portuar" Constanţa afirmă că îşi vor suspenda activitatea, pentru a se alătura protestelor anunţate de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare cu privire la intenţia Guvernului de a trece Portul Constanţa în administrarea consiliului local, se arată într-un comunicat remis redacţiei.
"Organizaţia Patronală < Operatorul Portuar > Constanţa a luat act de anunţul făcut de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare prin Preşedintele Federaţiei, Mircea Burlacu, prin care lucrătorii portuari îşi arată intenţia de a demara acţiuni de protest cu privire la intenţia Guvernului României de trecere a acţiunilor Portului Constanta către Consiliul Local Constanţa. Organizaţia îşi exprimă solidaritatea cu Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare", transmite Organizaţia.
"Membrii patronatului vor suspenda conform legislaţiei în vigoare, activitatea, pentru a se alătura propriu-zis protestelor, până la rezolvarea imediată a solicitărilor. Lipsa de răspuns a Guvernului României poate duce în această situaţie până la blocarea efectivă a Portului Constanţa", potrivit comunicării.
Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" reuneşte 33 de companii care îşi desfăşoară activitatea pe domeniul portuar.
În cadrul companiilor membre ale Organizaţiei Patronale îşi desfăşoară activitatea un număr de peste 6.000 salariaţi, reprezentând un procent de peste 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.
Companiile membre ale Organizaţiei Patronale, prin activitatea desfăşurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administraţiei Portului Constanţa (CN APM).
Contribuţia Organizaţiei Patronale la bugetul local prin activitatea desfăşurată este de circa 2 milioane euro/3 ani (2011-2013), ceea ce reprezintă aproximativ 30% din acesta.
Contribuţia Organizaţiei Patronale la bugetul de stat este de 45 milioane euro/3 ani (2011-2013).
----
Comisia Europeană se va pronunţa cu privire la intenţia autorităţilor române să transfere un pachet de 13% din Portul Constanţa la administraţia locală, a anunţat, ieri, la Tulcea, ministrul Transporturilor, Dan Şova, care a precizat totodată că ulterior se vor începe procedurile pentru obţinerea avizelor din partea Ministerului Finanţelor şi Ministerului Justiţiei, transmite Agerpres.
"Menţinerea unui centralism la nivelul Ministerului Transporturilor în Portul Constanţa nu are legătură cu realităţile europene. Mai mult, în anul 2008, atunci când s-a făcut transferul gratuit a 20% din acţiuni, nimeni nu a cerut acordul Uniunii Europene. Pe data de 5 mai, am sesizat CE, am arătat că infrastructura strategică va rămâne în proprietatea statului şi în administrarea ministerului şi am cerut să se pronunţe dacă se creează un avantaj nelegal Consiliului local Constanţa prin acest transfer", a spus ministrul, într-o conferinţă de presă susţinută la Tulcea.
Potrivit acestuia, dacă Comisia va fi de acord, autorităţile române vor începe demersurile pentru a obţine avizele din partea Ministerului Finanţelor şi a Ministerului Justiţiei, apoi vor scoate la bursă un pachet de 14% din acţiunile deţinute la Administraţia Portului Constanţa.
"Vorbim despre o societate care doar administrează portul, acţionariatul acesteia aparţinând statului român. Transferul gratuit a 13% din acţiuni şi scoaterea pe bursă a 14% din acţiunile deţinute la APC (Autoritatea Portului Constanţa - n.r.) fac parte dintr-o strategie a ministerului legată de apartenenţa României la UE. Vrem ca autoritatea centrală şi cea locală să aibă reprezentare egală în acţionariatul Portului Constanţa, după modelul european", a precizat ministrul.
Referindu-se la intenţiile anunţate privind organizarea unor proteste în Portul Constanţa din cauza deciziei autorităţilor române, ministrul Transporturilor a precizat că "operatorii privaţi nu au legătură cu acţionariatul APC".
Şi celelalte porturi dunărene din România, cu excepţia celor de la Brăila şi Galaţi, vor fi transferate autorităţilor locale, potrivit ministrului Şova, răspunsul CE cu privire la legalitatea acestor demersuri urmând să fie primit în maximum o lună de la transmiterea sesizărilor de către autorităţile române.
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, s-a întâlnit ieri, la Tulcea, cu oameni de afaceri, lideri de sindicat şi autorităţi judeţene.
Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a negat tot ieri, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa, acuzaţiile formulate de Radu Mazăre, cum că ar fi agreat iniţial, în campania electorală pentru alegerile parlamentare, majorarea cotei de acţiuni deţinute de Consiliul Municipal la Portul Constanţa.
Crin Antonescu a declarat că nu este adevărat că a dorit trecerea portului la Primăria Constanţa.
"Dacă îl pui pe Ponta la detectorul de minciuni, sar acele din aparatul ăla. Nu este adevărat că am vrut trecerea portului la Primăria Constanţa. Dovada este faptul că ministrul liberal Ramona Mănescu s-a împotrivit cererii lui Victor Ponta şi a lui Radu Mazăre. Dar ştiţi care este problema? Ponta este prim-ministru şi dacă vrea să dea portul să-şi asume acest act, dar el nu-şi asumă nimic. Dacă ajung preşedinte şi ajunge la mine o lege votată de Parlament în acest sens, nu o promulg şi o retrimit la Parlament", a spus preşedintele PNL, Crin Antonescu.
Ramona Mănescu, candidat la alegerile europarlamentare, a adăugat că nu crede că premierul îi va da portul lui Mazăre.
"Nu cred că Ponta îi va da portul lui Mazăre. Îl ţine în priză pe Mazăre, mimând transferul portului în schimbul susţinerii în campania pentru europarlamentare şi prezidenţiale", a susţinut fostul ministru de la Transporturi.
1. Mai bine l-ar intreba pe Putin
(mesaj trimis de Theodor în data de 18.05.2014, 10:23)
Comisia Europeana nu va intelege ce doreste dl. Sova,si va raspunde sa facem ce dorim.Dar Putin ar raspunde chiar imediat.