Sphera Franchise Group (SFG), cel mai mare grup din industria de food service din România, a publicat cel de-al treilea Raport de Sustenabilitate, aferent perioadei 2020 - 2021.
Acesta prezintă informaţii legate de aspecte cheie ale Grupului, acţiunile, provocările, precum şi rezultatele şi performanţele companiilor din portofoliu - KFC, Pizza Hut şi Taco Bell - pe toate cele trei pieţe în care activează: România, Italia şi Republica Moldova.
Raportul de Sustenabilitate marchează un progres pentru Sphera Franchise Group în ceea ce priveşte cadrul de raportare al performanţelor, acesta utilizând indicatorii GRI (Global Reporting Initiative) nivelul CORE (de bază) şi SASB (Sustainability Accounting Standard Board) din industria specifică de restaurante. Trecerea la nivelul de raportare CORE reprezintă un pas firesc pentru Grup în demersul de transparentizare a activităţilor şi impactului companiei. Fiind între liderii industriei şi ai pieţei de capital, Sphera contribuie semnificativ la un mediu de business mai responsabil şi mai activ. De aceea, în ultimii doi ani, au fost făcute demersuri importante în domeniul ESG (Environment, Social & Governance), pe lângă modalitatea de raportare GRI CORE & SASB Index, fiind implementate certificări şi realizate acţiuni de creştere a transparenţei cu privire la activitatea şi politicile Grupului.
"De peste 28 de ani, operăm în România unele dintre cele mai iubite branduri la nivel internaţional. Viziunea Sphera Franchise Group, companie listată la Bursa de Valori Bucureşti în 2017, este dezvoltarea continuă ca lider al industriei, prin relevanţă şi încredere. Strategia noastră este construită pe fundamente sustenabile, fiind conştienţi de impactul pe care îl are o companie de talia noastră, precum şi de standardele ridicate pe care le implică listarea la bursă. Avem onoarea, dar şi responsabilitatea de a prezenta un nou Raport de Sustenabilitate, o nouă dovadă de transparenţă faţă de stakeholderi. În plus, trasăm o bună practică de evaluare a aspectelor cheie ale businessului, din punct de vedere al impactului economic, social şi de mediu", a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
Raportul prezintă aspecte ce ţin de sustenabilitate în raport direct sau indirect cu businessul: procese, furnizori, angajaţi, consumatori, relaţia cu comunitatea sau mediul înconjurător.
În 2021, Sphera a iniţiat planul de aderare la iniţiativa UN Global Compact, cea mai importantă iniţiativă internaţională de responsabilitate socială corporativă, definitivarea procesului având loc în 2022. Grupul s-a angajat să promoveze cele 10 principii ale UNGC din domeniile drepturilor omului, standardelor muncii, mediului, anti-corupţiei şi să contribuie la atingerea celor 17 obiective de dezvoltare durabilă, incluse de către Organizaţia Naţiunilor Unite în Agenda Dezvoltării Sustenabile 2030.
Tot în 2021, au fost începute demersurile în vederea obţinerii certificărilor în managementul siguranţei alimentare ISO 22000:2018 pentru toate companiile aflate în portofoliul Grupului, în România, finalizarea procedurilor având loc în 2022.
În perioada următoare, Sphera va demara procesul de identificare a activităţilor care se supun Taxonomiei UE, urmând ca, odată cu finalizarea acestuia, să fie raportaţi indicatori specifici precum proporţia investiţiilor verzi şi veniturile atrase din acestea, raportul investiţiilor verzi per venituri totale, valoarea totală a costurilor operaţionale pentru acest tip de investiţii (OPEX).
Sphera îşi reînnoieşte angajamentul de a dezvolta un mediu propice formării de echipe care servesc clienţii cu disponibilitate şi profesionalism. Compania susţine diversitatea şi face investiţii active în dezvoltarea profesională şi personală a angajaţilor, cea mai importantă şi valoroasă resursă a Sphera.