Numărul utilizatorilor de internet din România a ajuns la 14 milioane la finele anului 2008 - începutul lui 2009, în creştere cu 23 la sută faţă de intervalul similar din 2007-2008, relevă o statistică realizată de către portalul american GoShopping.com, unul dintre cele mai importante de pe piaţa comparaţiilor de preţuri în privinţa cumpărăturilor. Potrivit sursei citate, rata de utilizare a Internetului în România era de 54 la sută, piaţa locală de utilizatori urcând, astfel, pe locul opt în Uniunea Europeană, înaintea unor ţări cu tradiţie, cum ar fi Suedia. Referitor la categoriile de produse achiziţionate online, cele de IT&C conduc detaşat, cu un procent de aproape 60 la sută, urmate de jocurile pe calculator, jucăriile, bijuteriile, cadourile sau biletele la diverse spectacole (20-30 la sută). Restul până la procentul maxim este împărţit între produse de nişă, precum fitness, dietă, produse pentru bebeluşi, cărţile şi informaţia. Conform datelor GoShopping.com, majoritatea românilor au făcut cumpărături din magazinele online din România, numai circa 4-5 la sută apelând la servicii de afara ţării. Compania americană apreciază că, în acest moment, în Romănia există aproximativ 900 de magazine online sau site-uri de e-commerce, acestea fiind estimate să ajungă, în 2011, conform Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii (ANC), la un număr de 3.000 de magazine
Studiu: 54 la sută din populaţia României utilizează Internetul
F.A.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 8 mai 2009