În ultimul an, doar 31% dintre români au făcut cumpărături în mediul virtual, cu diferenţe semnificative între segmentul de până în 45 de ani şi cei care au depăşit această vârstă, potrivit unui studiu realizat de GfK România, care investighează principalele tendinţe referitoare la comportamentul de shopping online.
Potrivit acestuia, cei până în 35 de ani sunt şi cei mai activi în ceea ce priveşte shoppingul online, cumpărând mai des.
Diferenţe semnificative au fost înregistrate între diferitele grade de urbanizare, oraşele cu peste 200.000 de locuitori fiind lideri în topul comenzilor online.
În materie de shopping online, bărbaţii sunt mai activi: o treime dintre respondenţii de sex masculin au declarat că au achiziţionat cel puţin un produs sau serviciu online în ultimele doisprezece luni, faţă de 29% dintre femeile intervievate.
"Hainele, cosmeticele sau produsele şi serviciile IT şi electronice sunt cele mai achiziţionate bunuri în mediul online. În acelaşi top regăsim şi electrocasnicele sau cărţile", declară Andreea Coca, Digital Market Intelligence Consultant GfK Romania.
Pachetele turistice sau restaurantele care livrează mâncare au şi ele parte de o poziţie bună, însă ceva mai timid, pe ultimele locuri în topul celor mai achiziţionate produse şi servicii situându-se pachetele financiare sau cumpărăturile pentru consum curent (produse de băcănie - zahăr, ulei, lactate, fructe şi legume sau produse de îngrijre a locuiţei, detergent, hârtie igienică etc.).
Dacă aproape o treime dintre români au făcut trecerea în mediul virtual de shopping, majoritatea dintre ei preferă să plaseze comanda online, urmând ca plata să o facă cash, în offline.
De obicei, cei care cumpără online mai des - cam o dată pe lună - aleg să şi plătească prin tranzactţe digitală, în timp ce aceia care cumpără mai rar, platesc cash. În general, peste 90% dintre cei care cumpără online preferă să achite valoarea produsului numerar, la primirea comenzii.
Studiul a fost realizat de GfK România pe un eşantion de 1.000 de respondenţi din toată ţara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor faţă în faţă şi are o marjă de eroare de 2%.