Peste 90% dintre investitorii autohtoni mizează ca afacerile lor să crească în acest an, în timp ce doar 6% dintre ei estimează o scădere a cifrei de afaceri, iar restul de 4% merg pe ideea unei stagnări, potrivit unui studiu realizat de Erst&Young (EY).
Dintre cei care mizează pe creştere, 48% estimează o evoluţie semnificativ pozitivă în 2015, respectiv o creştere de peste 10%, conform sursei citate.
Studiul EY mai arată că estimările companiilor privind creşterea profitului sunt, de asemenea, pozitive, doar 13% dintre companii aşteptându-se la o stagnare sau o scădere a profitabilităţii în 2015.
Documentul este bazat pe răspunsurile a peste 200 de directori executivi din ţară, care administrează afaceri de până la 50 de milioane de euro anual.
Bogdan Ion, country managing partner al EY România, susţine că agenda de business şi bugetele de investiţii în 2015 trebuie să cuprindă creşterea competitivităţii prin inovaţie şi cercetare, creşterea brand-ului şi digitalizarea.
Domnia sa a precizat: "Accesul la finanţare, abilitatea de a diversifica sursele de finanţare şi optimizarea costului finanţării au devenit într-o mai mare măsură avantaje competitive. Astfel, orice strategie de business va trebui să le aibă în vedere în acest an".
• "Cresc salariile şi numărul de angajaţi"
Evoluţiile pozitive estimate pentru cifra de afaceri şi profitabilitate vor fi susţinute şi prin creşterea numărului de angajaţi, potrivit EY.
Studiul arată că 87% dintre companii vor creşte salariile, dar aproape jumătate dintre investitori nu estimează o creştere mai mare de 5% a remuneraţiilor. Companiile din IT şi servicii estimează cele mai mari rate de creştere a salariilor în acest an.
În plus, companiile se aşteaptă ca relansarea cererii să redevină motorul creşterii business-urilor autohtone, conform răspunsurilor oferite de investitori.
Astfel, 66% dintre directorii executivi se aşteaptă la o creştere a cererii pentru produsele şi serviciile companiei lor în 2015, în timp ce 32% estimează o stagnare şi doar 2% o tendinţă negativă.
De asemenea, reprezentanţii EY relevă faptul că 41% dintre oamenii de afaceri consideră costurile reduse drept cel mai important avantaj competitiv al concurenţei.
Studiul mai arată: "Reducerea costurilor este încă sus pe agenda oamenilor de afaceri, deşi, în acelaşi timp, investitorii recunosc importanţa mare a inovaţiei în succesul companiei pe care o conduc, 60% dintre ei afirmând că inovaţia are un impact mare şi foarte mare în această privinţă".
Referindu-se la factorii care definesc succesul pe piaţa locală în 2015, cei mai importanţi trei indicatori pentru investitori rămân rezultatele financiare, satisfacţia clienţilor şi cota de piaţă. 41% dintre liderii de business mai menţionează şi notorietatea mărcii sau a brandului.