Utilizatorii din ţara noastră sunt lideri regionali în ceea ce priveşte numărul de persoane care deţin mai mult de un smartphone şi îl utilizează timp de minimum patru ore pe zi, arată studiul Mastercard Impactul Inovaţiei, trimis redacţiei.
"Astfel, dintre cele 23 de ţări analizate în cadrul studiului, România, alături de Bulgaria, au arătat cel mai mare potenţial de dezvoltare al segmentului de plăţi mobile. În prezent, doar un român din 25 a declarat că efectuează plăţi de pe mobil, însă procentul celor care au afirmat că ar prefera să utilizeze smartphone-ul pentru plăţi este semnificativ mai mare, respectiv de 69%", arată studiul.
Potrivit acestuia, la nivelul întregii Europe Centrale şi de Est, smartphone-ul este dispozitivul cu cel mai mare potenţial de a înlocui cardul ca metodă de plată preferată, 8 din 10 consumatori din regiune indicând acest dispozitiv ca fiind instrumentul lor preferat de plată, după card.
"Am afirmat adesea că potenţialul pieţei locale este unul deosebit, astfel că nu suntem surprinşi să descoperim că România este lidera detaşată a regiunii în materie de adopţie a smartphone-urilor. Ne bucură să vedem tendinţa de diversificare a utilizării dispozitivelor mobile, inclusiv în zona de plăţi", a declarat Cosmin Vladimirescu, general manager, România, Mastercard.
Studiul a identificat utilizatorii din ţara noastră ca fiind cei mai optimişti dintre europeni cu privire la efectul pozitiv al inovaţiei asupra societăţii, astfel 82% dintre aceştia cred că inovaţia este benefică pentru societate, un procentaj mai ridicat decât în ţări dezvoltate, precum Franţa (64%), Germania (70%) sau Marea Britanie (74%).
În mod surprinzător, studiul relevă faptul că românii cu vârsta între 40 şi 50 ani sunt mai optimişti cu privire la impactul inovaţiei asupra societăţii decât cei cu vârste între 20 şi 29 ani.
Principalele domenii unde respondenţii români au arătat că şi-ar dori să vadă mai multă inovaţie sunt sistemul de educaţie (53%), transportul public (47%) şi sistemul de sănătate (44%).
"Europa Centrală şi de Est are, în general, o deschidere foarte mare faţă de digitalizarea serviciilor financiare. Anumite pieţe, precum România şi Bulgaria, s-au remarcat prin numărul mare de consumatori interesaţi de adopţia serviciilor de plată digitale, iar acest comportament sperăm să fie un model pentru alte ţări din regiune" a declarat George Simon, division president, Europa Centrală şi de Est, Mastercard.
Studiul a analizat inclusiv metoda favorită de autentificare a tranzacţiilor, descoperind preferinţe similare în ceea ce priveşte utilizarea amprentei utilizatorului, validarea printr-un cod unic de autorizare primit prin SMS şi tradiţionalul cod PIN. Astfel, în mod interesant, românii par a fi pregătiţi să renunţe la utilizarea codului PIN pentru autorizarea plăţii cu cardul - doar 29% dintre respondenţi au indicat această metodă, în timp ce 37% sunt mai interesaţi de autentificarea biometrică (30% amprentă şi 7% selfie), iar 33% ar prefera să primească prin SMS un cod unic pentru autorizarea fiecărei tranzacţii.
Studiul a fost derulat de IPSOS Research pentru Mastercard pe parcursul verii anului 2016 şi a compilat date din 23 ţări, respondenţii fiind utilizatori de internet şi posesori ai unui cont bancar, cu vârste cuprinse între 20 şi 50 ani.