STUDIU Pandemia a lăsat un dezastru în învăţământ

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 15 aprilie 2022

Pandemia a lăsat un dezastru în învăţământ

Pandemia a marcat pentru multă vreme învăţământul autohton. Abandon şcolar, pierderi mari de învăţare, familii marcate de violenţă: aşa arată radiografia şcolii şi a vieţii copiilor din medii vulnerabile în vreme de pandemie, conform studiului "Educaţia şi viaţa copiilor vulnerabili în pandemie" realizat de Fundaţia World Vision România în primele luni ale anului 2022. Pierderile de învăţare suferite de elevi în ultimii doi ani sunt semnificative. Astfel, mai bine de jumătate (51%) dintre profesori afirmă că la clasele unde predau ponderea elevilor care înregistrează pierderi de învăţare este de aproximativ 25%, respectiv unu din patru elevi se confruntă cu o astfel de problemă. Aproape o treime (31%) dintre cadrele didactice spun că proporţia elevilor care înregistrează pierderi de învăţare se situează între un sfert şi o jumătate din totalul clasei, peste 10% spun că între 50 şi 75% dintre elevi sunt în această situaţie, iar 6% constată că toţi elevii lor au pierdut din materie. Aproape trei sferturi dintre profesorii din România consideră că în ultimii doi ani şi de repetate perioade de suspendare a orelor de clasă cu prezenţă fizică, calitatea educaţiei din şcolile româneşti a scăzut. Majoritatea cadrelor didactice afirmă că aceasta fie a scăzut (73%), fie a rămas la acelaşi nivel ca înainte de pandemie (19%). Doar 8% afirmă că din 2020 până în prezent calitatea educaţiei a crescut. Părinţii, în schimb, sunt mult mai optimişti faţă de profesori. O majoritate relativă a acestora (48%) afirmă că nivelul de calitate a învăţământului a rămas la fel, 39% cred că a scăzut, iar 13% spun că aceasta a crescut. În contextul pandemiei, orele online au funcţionat mai degrabă ca o soluţie de avarie. Astfel, în 2020 circa 64% dintre profesori spun că au susţinut ore online, pondere care a crescut la 82% în 2022. În 2020, 55% dintre profesori spun că au transmis teme şi exerciţii prin telefon sau prin aplicaţii de mesagerie online ca WhatsApp sau Facebook Messenger. Procentul a scăzut uşor în 2022, ajungând la 47%. Cei doi ani de funcţionare a şcolii în pandemie au lăsat o amprentă profundă inclusiv asupra sănătăţii mentale a copiilor: astfel, mai puţin de un sfert (23%) dintre profesori afirmă că nu au observat schimbări în comportamentul elevilor lor.

În ceea ce-i priveşti pe ceilalţi profesori, doi din trei (64%) spun că elevii lor se concentrează acum mai greu la oră, iar o treime că au observat că unii copii au devenit mai agresivi; o pondere similară (32%) au constatat, dimpotrivă, că unii elevi sunt mai retraşi. Conform studiului, în intervalul 2020-2022 s-a înregistrat o creştere uriaşă, de cinci până la zece ori, a incidentelor familiale soldate adesea sau întotdeauna cu violenţe fizice. Copiii au resimţit acut izolarea, în circa 31% din cazuri petrecându-şi ultimul an singuri în faţa televizorului. Aproape o jumătate din ei (48%) au interacţionat cu prietenii mai mult online decât faţă în faţă. De cealaltă parte, peste o treime din părinţi (35%) au declarat că în ultimii doi ani le-au scăzut veniturile, în vreme ce ponderea adulţilor care au probleme cu locul de muncă (l-au pierdut, nu au mai putut să lucreze cu ziua sau nu aveau unul nici înainte) s-a majorat uşor, de la 46% în 2020 la 48% în 2022.

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei a făcut referire la datele acestui studiu: "Raportul World Vision România confirmă, pe de o parte, percepţia că pierderile de învăţare în perioada pandemiei au fost semnificative, dar şi că perioada lungă de izolare a avut un efect negativ evident asupra stării psiho-emoţionale a copiilor. Situaţia este cu siguranţă mai gravă în mediul rural, unde accesul la şcoala online dar şi la servicii de consiliere psiho-emoţională a fost mai limitat. Aceste cifre ne îngrijorează, evident, dar ne şi motivează să continuăm eforturile de a găsi soluţii prin care să venim în sprijinul fiecărui elev. De exemplu, Programul Naţional de Reducere a Abandonului Şcolar, parte a proiectului «România Educată», vizează tocmai corectarea situaţiei raportate conform căreia 2 din 100 elevi au abandonat şcoala în perioada pandemiei, şi permite în special şcolilor din zone rurale şi marginalizate să implementeze intervenţii adaptate la nevoile specifice lor. Astfel, din cele 1391 de şcoli ce vor primi până la 200.000 de euro finanţare prin acest program, 1114 şcoli sunt în mediul rural, iar 679 sunt în zone marginalizate sau dezavantajate economic. Pe de altă parte, sunt raportate şi aspecte pozitive, care confirmă eficienţa măsurilor luate de Ministerul Educaţiei în ultimii doi ani în direcţia digitalizării educaţiei: în 2022 peste 92% din elevi au participat la învăţare online comparativ cu doar 59% în 2020, iar proporţia celor care au la dispoziţie conexiune la internet acasă şi laptopuri sau tablete a crescut exponenţial. Pentru susţinerea acestui momentum al digitalizării, ne-am propus ca în fiecare clasă din România, inclusiv în mediul rural, să existe o tablă interactivă şi un sistem de videoconferinţă care să permită cadrelor didactice şi elevilor accesul la materiale de învăţare moderne, diverse şi relevante. Vrem astfel să ducem mediul online în clase şi sperăm să nu mai fie nevoie să mai ducem clasa în mediul online".

Studiul Fundaţia World Vision România a fost realizat în 51 de unităţi de învăţământ din mediul rural. În aceste şcoli, la fiecare 100 de copii, doi au abandonat şcoala în anul şcolar 2020 - 2021.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb