Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august - septembrie a.c în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum şi bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban şi mediul rural, faţă de anul precedent, au rămas loial brandului preferat 75% dintre respondenţi, conform unui comunicat remis redacţiei.
Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă declarându-se mai puţin loiali faţă de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.
"Pentru companii, este din ce în ce mai important să îşi analizeze în mod recurrent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilităţi.", Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
Consumerismul în era Buy local
Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienţilor, respectiv mai puţin loial/ă, la fel de loial/ă şi mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidenţiează comportamentele în schimbare în noua realitate.
Sectorul retail este singurul cu o creştere netă a loialităţii în perioada 2020 - 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atraşi de mărcile care arată empatie şi susţin valorilor propriilor clienţi.
Tinerii sunt cei mai vocali promotori ai brandurilor preferate
Tinerii cu vărste cuprinse între 18 şi 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea faţă de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează retail (32%), servicii bancare (20%) şi bunurilor de consum (26%).