În ţara noastră, există o creştere a cumpărăturilor din impuls şi un control mai mare al consumatorului, datorită folosirii dispozitivelor inteligente şi a reţelelor sociale, relevează o previziune a lanţului de aprovizionare Manhattan Associates.
Martin Lockwood, director senior al Manhattan Associates, a declarat: "Creşterea preţurilor la materii prime, combustibil şi transport, împreună cu stagnarea salariilor, ameninţarea creşterii inflaţiei şi nesiguranţa continuă a turbulenţelor financiare globale vor continua să reprezinte o provocare pentru industria de retail în 2014. În acelaşi timp, prin noile tehnologii, dispozitive inteligente şi reţelele sociale, comercianţii câştigă noi oportunităţi de a-şi satisface clienţii, mult mai eficient decât în trecut".
Manhattan Associates estimează şi o creştere a următoarelor domenii: comerţul tradiţional (în magazine), e-commerce (comerţul online), m-commerce (comerţul pe telefonul mobil), f-commerce (comerţul pe Facebook), s-commerce (cel social) şi v-commerce (cel video).
Provocarea pentru comercianţi va fi de a oferi o experienţă consistentă de cumpărături prin intermediul tuturor canalelor şi de a permite consumatorilor să cerceteze, cumpere şi să preia comanda oriunde îşi doresc, optimizându-şi inventarul, administrarea comenzilor şi livrarea prin toate canalele existente. Capacitatea de a face toate acestea în mod profitabil reprezintă cheia succesului pe termen lung, susţine lanţul de aprovizionare.
În ţara noastră, vânzările online sunt în continuă expansiune, piaţa e-commerce înregistrând creşteri de la an la an cu 33-35%. Deşi ne aflăm în urma altor ţări europene, această tendinţă continuă să crească şi în acest an, ca urmare a creşterii trendului consumatorilor de a achiziţiona online. Totodată, consumatorii au adoptat o tendinţă care a fost vizibilă mulţi ani şi pe alte pieţe (cum ar fi cea a Marii Britanii), aceea de a merge în magazine fizice, pentru a prelua produsele comandate online, întrucât ei nu vor să plătească mai mult pentru transport sau să aştepte livrarea bunurilor cumpărate.
În timp ce tehnologia a permis consumatorilor să devină nişte cumpărători înţelepţi, pricepuţi şi sofisticaţi, aceştia au devenit totodată şi susceptibili la cumpărăturile din impuls - marile evenimente de promoţii, precum Black Friday şi Daily Deals, câştigă din ce în ce mai mult atenţia românilor şi vor câştiga tot mai mult teren prin dezvoltarea dispozitivelor inteligente. Aceste tendinţe declanşează impulsul de cumpărare şi oferă cumpărătorilor senzaţia că au făcut cea mai bună tranzacţie - dar, de asemenea, cea mai mare presiune va fi asupra comercianţilor, pentru că aceştia va trebui să aibă mereu stocuri când este nevoie şi să fie pregătiţi să gestioneze returnările, mai transmite Manhattan Associates.