"Avtovaz", subsidiara rusă a companiei "Renault", va relua exporturile de maşini "Lada" în Cuba, urmând să livreze sedanul 344 Vesta şi crossoverul Largus, care vor fi folosite ca taxiuri guvernamentale, vehicule de închiriat şi pentru uzul turiştilor, transmite Automotive News Europe.
Modelul Largus este o versiune a primei generaţii a modelului Dacia Logan, în octombrie fiind pe locul opt în topul celor mai vândute maşini din Rusia.
"Renault" deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează "Avtovaz", în timp ce partenerul nipon "Nissan Motor Co." deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat "Rostec" are un pachet de 32,87%.
Noile maşini vor sosi în Cuba în ianuarie, a anunţat cel mai mare producător auto din Rusia, "Avtovaz", potrivit Agerpres. Ultima dată când "Lada" a exportat maşini în Cuba a fost în anul 2005.
Vânzarea de maşini noi în această ţară a fost strict controlată în timpul regimului Castro, cumpărătorii având nevoie de un permis special, dar reglementările au fost relaxate în 2014. Totuşi, preţurile rămân ridicate, doar douăzeci din 1.000 de cubanezi deţinând o maşină.
Planul strategic al "Renault" prevede majorarea exporturilor de maşini "Lada" de la 20.000 de vehicule, în 2016, la aproape 200.000, în 2026.
"Lada" exportă în treizeci de ţări, majoritatea din fosta Uniune Sovietică. Anul acesta, compania a început să livreze maşini în China şi în Emiratele Arabe Unite.
''Cuba, alături de alte state din America Latină, este una dintre pieţele noastre prioritare de export. Ne aşteptam la majorarea livrărilor Lada pe piaţa cubaneză în următorii ani", a afirmat şeful "Avtovaz", Nicolas Maure, fost director general la Groupe "Renault" Romania şi CEO la Automobile "Dacia". Compania "Dacia" a fost preluată de "Renault" în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, "Dacia" a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.