SUPLIMENTUL AUTO Industria auto, lovită din plin de pandemia de coronavirus

Ziarul BURSA #Companii #Auto / 13 aprilie 2020

Industria auto, lovită din plin de pandemia de coronavirus

Pandemia de coronavirus loveşte fără milă în industria auto, giganţii din domeniu precum Volkswagen, Renault, Ford, BMW şi Fiat Chrysler au fost forţaţi să-şi suspende brusc producţia. Închiderea temporară a fabricilor duce în mod evident la perturbarea fluxurilor de producţie şi, în final, onorarea cu întârziere a unor comenzi către clienţii finali.

Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Autovehicule (OICA) spune că industria auto globală îşi păstrează robusteţea, deşi a trecut printr-un an greu, 2019, iar acum se confruntă cu o criză uriaşă.

Reprezentanţii Organizaţiei au menţionat că pandemia de coronavirus poate duce la "cea mai rea criză care a lovit vreodată industria auto".

Primul impact a început în luna ianuarie, potrivit OICA, odată cu închiderea unei mari părţi din industria auto din China, ceea ce a condus la blocaje de componente şi piese auto cu impact în toate colţurile lumii. Răspândirea globală a virusului din ultimele luni a dus apoi la închiderea unei largi părţi a industriei auto şi a furnizorilor din toată lumea.

Volkswagen Group şi-a suspendat producţia în majoritatea fabricilor sale din Europa

Volkswagen AG şi-a opri temporar producţia la majoritatea fabricilor sale din Europa, începând cu data de 16 martie, ca răspuns la extinderea pandemiei de coronavirus.

Decizia celui mai mare producător auto global ţinea seama de angajaţii a căror activitate se desfăşoara "umăr la umăr", pe liniile de asamblare, ceea ce era în contradicţie cu reglementările Guvernului german privind distanţarea socială.

"Pandemia de coronavirus ne va supune unor dificultăţi financiare şi operaţionale necunoscute", a avertizat Herbert Diess, directorul general al grupului auto german, la prezentarea rezultatelor Volkswagen pe 2019.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Renault şi-a închis toate opreraţiunile pe perioadă nedeterminată

Grupul Renault şi-a închis toate operaţiunile industriale din Franţa, pe perioadă nedeterminată, în funcţie de evoluţia situaţiei pandemiei. Măsurile au intrat în aplicare de la finalul zilei de 16 martie şi au fost luate pentru a împiedica răspândirea epidemiei în Franţa. Măsurile afectează operaţiunile în 12 amplasamente Renault din Franţa, respectiv 18.000 angajaţi.

Pe data de 19 martie, Renault Groupe România şi-a suspendat activitatea de fabricaţie de la Mioveni. Compania anunţând că activitatea comercială va fi reluată rapid după încheierea crizei sanitare. La momentul respectiv, vor fi implementate măsuri corespunzătoare, în acord cu partenerii sociali, ceea ce va permite companiei să răspundă cererii comerciale.

Grupul PSA Peugeot Citroen şi-a închis toate uzinele din Europa

Grupul auto francez PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroen, Opel) a anunţat pe 16 martie închiderea tuturor uzinelor sale din Europa, din cauza pandemiei de coronavirus, conform AFP.

Cel mai mare producător auto din Franţa şi numărul doi din Europa a urmat astfel exemplul rivalului italo-american Fiat Chrysler (FCA), cu care de altfel este implicat într-un proces de fuziune.

Compania a informat că, a închis uzinele de la Poissy, Rennes şi Sochaux, precum şi cele de la Zaragoza (Spania), Eisenach şi Russelsheim din Germania, Ellesmere Port (Marea Britanie) şi Gliwice (Polonia). Acestea fiind urmate de uzinele de la Hordain (Franţa), Vigo (Spania), Mangualde (Portugalia), şi cele de la Luton (Marea Britanie) şi Trnava (Slovacia).

FCA - Fiat Chrysler Automobiles şi-a suspendat pe termen nelimitat activitatea din cele mai multe fabrici

Constructorul auto italo-american Fiat Chrysler (FCA) a anunţat pe 16 martie că îşi va închide majoritatea uzinelor din Europa din cauza pandemiei de coronavirus, conform Reuters.

Decizia vizează şase uzine din Italia, una din Serbia şi una din Polonia, a precizat FCA. Potrivit agenţiei italiene Radiocor, aceste uzine reprezintă 30% până la 35% din capacităţile de producţie ale constructorului auto care deţine mărcile Fiat, Chrysler, Jeep, Maserati, Alfa Romeo, Dodge şi Ram.

"Grupul va utiliza aceste suspendări pentru a pune în practică revizuiri ale procedurilor de producţie şi de control al calităţii în beneficiul clienţilor şi a productivităţii globale", a precizat FCA, adăugând că va profita de acest răgaz şi pentru a extinde procedurile de dezinfectare a uzinelor.

Ford şi-a suspendat temporar producţia la toate fabricile sale din Europa

Începând de pe 19 martie, Ford şi-a suspendat activitatea la unităţile de productie din Europa, inclusiv la Craiova. Este de aşteptat ca suspendarea temporară a producţiei să dureze în funcţie de evoluţia acestei pandemiei de coronavirus, de restricţiile impuse la nivel naţional, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar şi de nevoile de stoc ale dealerilor.

Pe durata opririi temporare a producţiei, angajaţii Ford Craiova se vor afla în şomaj tehnic şi beneficiază de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, precum şi de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situaţii.

"Deşi impactul coronavirusului în fabricile noastre a fost, din fericire unul limitat până acum, efectele sale asupra angajaţilor, dealerilor, furnizorilor şi clienţilor noştri, precum şi asupra societăţii europene în ansamblu, sunt fără precedent", a declarat Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa. Ford Europa are aproximativ 46.000 de angajaţi în unităţile proprii şi în asocierile în participaţie consolidate şi aproximativ 61.000 de angajaţi, dacă includem şi societăţile neconsolidate. Pe lângă Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia de servicii pentru clienţi Ford şi 19 unităţi de producţie (12 unităţi proprii şi şapte asocieri în participaţie neconsolidate).

BMW

Compania germană a anunţat pe 18 martie că pregăteşte suspendarea producţiei la fabricile sale din Europa şi Rosslyn, din Africa de Sud, până pe 19 aprilie, răspunzând cererii scăzute şi pentru a reduce riscul de contagiune. Închiderile vor începe la sfârşitul săptămânii.

DAIMLER

Proprietarul Mercedes-Benz a anunţat pe 18 martie că va suspenda majoritatea activităţilor de producţie din Europa. Suspendarea fiind aplicată la fabricile de automobile, vehicule comerciale şi vehicule van din Europa.

Totodată, Daimler declară că, în acest moment, nu poate estima sau previziona impactul economic al pandemiei asupra operaţiunilor sale.

NISSAN

Nissan a oprit producţia la cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie şi analizează perturbarea produsă în lanţul de aprovizionare şi în crerea din piaţă, a anunţat producătorul auto japonez pe 17 martie. Pe 18 martie, compania a anunţat că a oprit activităţile la fabricile europene.

TOYOTA

Toyota Motor a oprit începând de pe data de 17 martie operaţiunile din Marea Britanie şi Polonia, iar producţia de la fabrica din Cehia a fost oprită începând cu data de 18 martie. Compania a mai anunţat că activităţile sale de la fabrica din Turcia au fost suspendate şi ele.

HONDA

Honda Motor a anunţat că închide temporar toate centrele de dealeri din Italia.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb