Piaţa românească de "mobile marketing" va înregistra o creştere în acest an, în ciuda crizei economice, este de părere doamna Maia Novolan, director general "Syscom Digital", agenţie full-service de digital marketing.
"Păstrez, în continuare, aceleaşi previziuni pentru anul 2009, pe care le avea şi la începutul anului, în sensul în care acesta, deşi este unul de criză economică, va fi un an de creştere a pieţei serviciilor de "mobile marketing". În opinia domniei sale, "cu toată presiunea pe costuri, tot mai mulţi advertiseri, chiar şi cei medii şi mici, vor resimţi o nevoie tot mai mare de comunicare. Aceştia îşi vor dori să comunice cât mai aproape de consumator şi cât mai eficient". Doamna Novolan ne-a explicat că "orice perioadă de criză aduce, de la sine, multe activităţi promoţionale, iar una dintre cele mai prezente modalităţi de a interacţiona cu consumatorii în cadrul promoţiilor este SMS-ul".
În ceea ce priveşte compania pe care o reprezintă, Maia Novolan susţine că şi-a dorit încă de la început să se poziţioneze în plutonul fruntaş al industriei. "În mai puţin de trei săptămâni, agenţia lucrează deja cu clienţi importanţi în cadrul unor proiecte de anvergură", ne-a precizat aceasta.
Pentru acest an, "Digital Syscom" şi-a propus câştigarea unei cote de piaţă cât mai mari, fără să-şi propună însă şi rezultate financiare "spectaculoase". Aflată în primul an de funcţionare, atenţia companiei este orientată către atragerea a cât mai multor clienţi care, din diverse motive, nu au luat în considerare "mobile marketing-ul" până acum. "Vom folosi o strategie simplă, dar coerentă, apelând la studii de caz şi indici de eficienţă obţinuţi în proiectele derulate anterior, prin care vom demonstra eficienţa acestui serviciu", ne-a mai spus doamna Novolan.
• Piaţa de profil va depăşi 5 milioane de euro
Potrivit reprezentantei "Syscom Digital", "piaţa din România va depăşi 5 milioane de euro în acest an, deşi sunt voci care anunţau anterior nişte valori mai timide, de 2,5 sau 3 milioane de euro. Să nu uităm că este şi un an electoral, care aduce pe toate planurile advertising-ului nişte creşteri de bugete, iar SMS advertisingul nu lipseşte din mixul canalelor de comunicare", ne-a mai explicat doamna Novolan.
În ceea ce priveşte evoluţia companiei în acest an, un scenariu optimist include, din punct de vedere financiar, atingerea break-even-ului (n.r. momentul în care veniturile sunt egale cu cheltuielile) la sfârşitul anului, iar din punct de vedere operaţional, derularea a cel puţin 20 de proiecte de anvergură. "Scenariul pesimist este deja "expirat" având în vedere că avem multe proiecte în derulare, altele aflate în pregătire, lista clienţilor cuprinzând deja nume mari", ne-a declarat directorul general al companiei.
Referitor la investiţii, reprezentanta "Syscom Digital" ne-a spus că această companie a pornit la drum preconizând, pentru primele luni de activitate, o investiţie de 70.000 - 80.000 de euro. "Din punct de vedere investiţional, criza este, din nou, o oportunitate. Ştim cu toţii că există presiune pe costuri, iar furnizorii sunt dispuşi să diminueze preţurile, condiţiile de livrare sunt mult simplificate, iar termenele de livrare s-au micşorat dramatic, într-un sens pozitiv. Aşadar, pentru noi, situaţia actuală devine un avantaj competitiv în faţa altor companii de profil, formându-ne o infrastructură tehnică cu echipamente noi, mult mai performante, dar şi mai actualizate din punct de vedere tehnologic", a concluzionat Maia Novolan.