Taximetriştii solicită eliminarea licenţelor de execuţie emise de Autoritatea Rutieră Română (ARR), fiind astfel respectate normele Uniunii Europene unde nu exis-tă o astfel de licenţă. "Dorim ca ARR să elibereze doar o licenţă de transport, urmînd ca primăriile să rămînă cu autorizarea, aşa cum se întîmplă în Uniunea Europeană ai cărei membri dorim să devenim", a declarat directorul executiv al Camerei Taximetriştilor din România, Teodor Anghel, citat de Rompres.
Reprezentanţi judeţeni ai Camerelor s-au reunit, săptămîna trecută, la Bucureşti şi au hotărît să propună unele amendamente la legea 38/2003, care reglementează activitatea de transport în regim taxi, între care şi eliminarea licenţelor de execuţie remise de ARR.
"Autoritatea urmează să dea numai licenţe de transport, deoarece ea activează în domeniul Transporturilor", a spus Teodor Anghel.
Între măsurile care vor fi incluse într-un proiect de modificare a legii 38/2003 se numără şi propunerea ca autorizaţiile de transport emise de primării să poată rămîne în proprietatea celor care le-au folosit pe o perioadă de cinci ani, precum şi autorizarea companiilor şi asociaţiilor familiale care achiziţionează maşini în leasing, deoarece legea nu prevede o astfel de situaţie şi deci nu pot fi autorizate companiile care au achiziţionat maşini folosind acest sistem.
Teodor Anghel a spus că, la jumătatea acestei luni, Camera Taximetriştilor va finaliza pro-iectul, acesta urmînd să fie remis Comisiei de Transporturi din Parlament. În prezent, companiile de taximetrie sunt autorizate de primării, care eliberează o autorizaţie de transport pentru companii şi una de execuţie pentru fiecare autoturism în parte, dar şi de Autoritatea Rutieră Română, care emite licenţe de transport şi execuţie.
Pînă la promulgarea legii 38, ARR va elibera licenţe doar pentru transportul de marfă, legea obligînd după aceea ca şi trans-portul de persoane să fie licenţiat de Autoritate. ARR elaborează şi programul pentru cursurile de atestare a taximetriştilor, cursuri desfăşurate la şcolile de şoferi autorizate. Autorizaţiile şi licenţele au fost eliberate începînd cu anul 2004, costul pentru viza anuală fiind de 1,6 milioane lei.
La ora actuală, în Bucureşti circulă aproximativ 8.630 taxiuri autorizate permanent, faţă de peste 40.000 la nivel naţional. În topul companiilor de taximetrie din capitală se situează companiile Cristaxi (460 de autorizaţii în nume propriu), Meridian (270 de autorizaţii în nume propriu) şi Cobălcescu (240-250 autorizaţii în nume propriu).
Potrivit estimărilor Camerei, din cele 8.600 de taximetre, 3.000 care circulă sunt autorizate pe numele unor persoane independente, în timp ce restul sunt împărţite între societăţi cu parc propriu şi taximetre care au închiriat autorizaţiile de transport şi execuţie.