Reporter: Care a fost cel mai vândut produs anul acesta?
Mihai Pătraşcu: Telefoanele mobile sunt cele mai vândute de doi ani încoace.
Reporter: Aveţi în magazinele EVOMAG şi produse din alte domenii?
Mihai Pătraşcu: În acest moment, 20% din cifra de afaceri a evoMAG este realizată cu alte categorii decât cele IT&C, cu care ne-am consacrat şi am crescut.
Reporter: Aţi crescut preţul produselor în ultimul an?
Mihai Pătraşcu: Într-o piaţă cu o concurenţă foarte puternică, creşterea preţurilor este sinucidere curată. Deci, nu am crescut preţurile.
Reporter: Aveţi în vedere să vindeţi o parte din firma către un fond de investiţii?
Mihai Pătraşcu: Momentan piaţa mai are de crescut pentru a avea sume interesante pentru fondurile de investiţii. Totuşi consider că în anii ce urmează, foarte curând, vom vedea fonduri ce vor acţiona în piaţa din România.
Reporter: Intenţionaţi să achiziţionaţi alţi retaileri mai mici?
Mihai Pătraşcu: Din păcate, piaţa de comerţ online este o piaţă unde se aplică sintagma: "Make it or breake it", ceea ce face ca magazinele online ce nu depăşesc un anumit nivel de sustenabilitate să nu se poată susţine.
Reporter: Cum vă diferenţiaţi faţă de concurenţă?
Mihai Pătraşcu: Este o piaţă cu o concurenţă foarte puternică şi încercăm zilnic să găsim alte modalităţi de expunere, diferenţiere faţă de această.
Reporter: Anul trecut, cu ocazia Black Friday, câteva magazine online au întâmpinat dificultăţi în onorarea comenzilor. A fost şi evoMAG în această situaţie? V-aţi pregătit pentru Black Friday de anul acesta?
Mihai Pătraşcu: Cu ocazia Black Friday încerci să finalizezi cât mai rapid comenzile şi consider că în anii trecuţi ne-am descurcat onorabil. Întotdeauna există posibilitatea de îmbunătăţire şi sperăm că anul acesta să întrecem aşteptările clienţilor pe toate direcţiile (oferte, rapiditate în livrare etc.)
Reporter: Vindeţi produse şi în străinătate?
Mihai Pătraşcu: Momentan nu, dar anul acesta am făcut primele demersuri în această direcţie.
Reporter: Câţi salariaţi aveţi?
Mihai Pătraşcu: Până în 70 persoane.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre relaţia pe care o aveţi cu sectorul bancar?
Mihai Pătraşcu: Avem o relaţie foarte bună, ţinând cont că nu suntem dependenţi de o bancă. Unul din beneficiile domeniului este faptul că te finanţezi din rulajul realizat, ceea ce face ca nevoia de finanţare de la banca să fie amânată.
Reporter: La ce valoare se ridică piaţa de retail online IT&C şi ce cotă are "evoMAG" din ea?
Mihai Pătraşcu: Estimăm că avem o cotă de piaţă de 3-4% din piaţa online de IT&C.
Reporter: Este comerţul online o afacere profitabilă?
Mihai Pătraşcu: Consider că este un trend global ca, până la un anumit nivel, comerţul online să nu fie profitabil. Dacă, într-un magazine fizic, nu ai cum compara preţul unui produs pe loc, în online, totul este transparent, ceea ce face ca preţul produsului să fie la cea mai mică marjă sustenabilă (sau nu) pentru furnizor.
Reporter: Cum apreciaţi fiscalitatea din domeniu?
Mihai Pătraşcu: Una foarte transparentă şi corectă. Este un domeniu cu o transparenţă foarte mare, asta îl face şi foarte fiscalizat.
Reporter: La ce valoare se ridică investiţiile pentru acest an?
Mihai Pătraşcu: Am investit până la 300.000 euro în ultimii 2 ani numai în aplicaţia, core business-ul nostru.
Reporter: Câte puncte de prezenţă aţi deschis anul acesta şi unde?
Mihai Pătraşcu: Avem un showroom în Bucureşti şi planuri pentru alte localităţi, planuri pe care sperăm să le putem pune în aplicare anul viitor.