Telefonia mobila, serviciul reclamat cel mai des la ANCOM in anul 2015

Ioana Dogaru
Companii / 3 februarie 2016

În anul 2015 Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat peste 2.000 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii din România, cu 19% mai mult faţă de anul 2014, potrivit unui comunicat de presă ANCOM remis redacţiei.

Aproape jumătate dintre reclamaţii au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în uşoară creştere faţă de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament şi servicii pre-pay), precizează sursa citată.

Dintre toate categoriile de servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) şi serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%), se arată în comunicatul ANCOM.

Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) şi Telekom Romania Communications (10%).

Şi în anul 2015 principala nemulţumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, 40% din totalul reclamaţiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea şi încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar şi faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamaţiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

De exemplu, în urma primirii unor reclamaţii privind tarifele aplicate serviciilor de telefonie mobilă, ANCOM a constatat că în contractele încheiate cu respectivii utilizatori nu sunt disponibile informaţii clare privind modalitatea de consum şi tarifare a minutelor internaţionale incluse în abonamente în cazul planurilor tarifare dedicate apelurilor internaţionale, iar investigaţia Autorităţii a condus la modificarea contractului standard utilizat de mai mulţi operatori de telefonie mobilă prin includerea unor informaţii complete despre reţelele la apelarea cărora pot fi utilizate minutele gratuite sau în care beneficiază de tarifele preferenţiale sau, după caz, indicarea reţelelor a căror apelare nu consumă din minutele internaţionale incluse, potrivit comunicatului citat.

Calitatea serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM pe fondul creşterii exigenţei utilizatorilor, sesizările primite de Autoritate în anul 2015 pe această temă fiind de peste 2,5 ori mai numeroase decât cele primite în anul 2014 şi reprezentând 35% din totalul reclamaţiilor înregistrate la ANCOM. Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamaţiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice (6%), precizează sursa citată.

ANCOM poate interveni direct numai în situaţiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet sau televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia specifică din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, se mai arată în comunicatul ANCOM.

Reclamaţiile privind nerespectarea condiţiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice către ANPC - Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, instituţia care poate interveni în astfel de situaţii. Utilizatorii persoane juridice care consideră că nu sunt respectate prevederile contractuale se pot adresa instanţei de judecată. Mai multe detalii sunt disponibile în secţiunea InfoCentru a paginii de internet ANCOM.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb