Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a sancţionat Telekom Romania Mobile Communications cu o amendă de 200,000 de lei pentru nerealizarea portării a 1,232 de numere de telefon şi întârzierea procesului de portare pentru alte 4,941, potrivit unui comunicat al instituţiei.
Conform sursei citate, ANCOM a demarat un control, ca urmare a unor plângeri venite atât din partea unor clienţi ai Telekom Mobile, cât si din partea altor furnizori de telefonie, care sesizau împiedicarea sau întârzierea procesului de portare a unui numar semnificativ de numere. S-a constatat astfel că, în perioada 1 mai - 21 iulie 2017, Telekom Mobile nu a raspuns prin mesajul standard în cazul a 7,213 cereri de portare, fapt ce a determinat că, pâna la data de 21 august 2017, sa nu se realizeze portarea pentru 1,232 de numere individuale unice, respectiv sa se întârzie portarea pentru alte 4,941 de numere individuale unice.
Portarea ofera posibilitatea utilizatorilor de a îşi păstra numarul de telefon atunci când schimbă furnizorul de telefonie. De la lansarea portabilitaţii, au fost portate peste 4,2 milioane de numere de telefon, dintre care peste 3,5 milioane de numere de telefonie mobilă şi aproape 700.000 de telefonie fixă, menţionează ANCOM.
Potrivit comunicatului, ANCOM a primit pe parcursul acestui an un numar de 364 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfaşurarea procesului de portare catre diverse reţele fixe sau mobile. Principalele probleme sesizate au vizat disfuncţionalitati aparute în cadrul procesului de portare (cum ar fi nesincronizarea informaţiilor privind identificarea utilizatorilor sau netransmiterea unor mesaje între bazele de date), ceea ce a condus la prelungirea termenelor sau chiar la anularea proceselor de portare.