TradeVille: Volskwagen îşi continuă drumul pe pilot automat

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 8 mai 2023

Sursa foto: facebook / Volskwagen

Sursa foto: facebook / Volskwagen

Grupul Volkswagen a avut un start solid în anul fiscal 2023. În pofida mediului global dificil, profitul operaţional a înregistrat o creştere puternică în primul trimestru. Datorită unui portofoliu de comenzi important inregistat în T1, compania şi-a confirmat perspectivele pentru anul 2023, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.

Volkswagen este o companie multinaţională germană producătoare de automobile care proiectează, dezvoltă, produce şi distribuie o gamă largă de vehicule, inclusiv autoturisme, camionete şi camioane. Compania a fost fondată în 1937 şi are sediul central în Wolfsburg, Germania.

Volkswagen este unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume şi îşi desfăşoară activitatea în peste 150 de ţări. Compania are un portofoliu de mărci bine cunoscute, printre care Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche şi Skoda.

Cota de piaţă globală a producătorului, în segmentul de maşini complet electrice a fost de 10,7% în primul trimestru al acestui an, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a lui 2022. Grupul rămâne lider de piaţă pe segmentul BEV în Europa şi continuă să îşi crească accelerat cota de piaţă în China. Volkswagen ocupă locul al 4-lea în clasamentul general al segmentului all-electric în 2022, în SUA. În aceeaşi piaţă, în prezent, grupul deţine o cotă de piaţă de 4% din totalul pieţei, incluzând şi vehiculele ICE, pe care îşi propune să o crească la 10% până în 2030.

În 2021, marca Volkswagen deţinea aproape 6,4 % din cotele de piaţă auto la nivel mondial, fiind depăşită doar de Toyota, cu sediul în Japonia.

Unul dintre cele mai cunoscute modele ale companiei, VW Golf a fost timp de 14 ani la rând cea mai bine vândută maşină din Europa, până anul trecut când modelul Peugeot 208 a luat acest titlu. În acest trimestru, cea mai bine vândută maşină a companiei este VW T-roc, un SUV mic, care a ocupat poziţia a treia în Europa, după Tesla Y şi Dacia Sandero, în timp ce Golf a ocupat poziţia a zecea.

Livrări în creştere, datorită îmbunătăţirii lanţurilor de aprovizionare

În T1 2023, compania a livrat aproximativ 2 milioane de vehicule, în creştere cu 7,5% faţă de perioada similară a anului trecut, după ce a înregistrat o creştere importantă în luna martie, de 24% YOY. Perioada similară de anul trecut a fost una dificilă, impactată puternic de începutul conflictului din Ucraina, care a condus la probleme de aprovizionare cu componente pentru marii producători europeni. Dificultăţile încă există, dar s-au ameliorat semnificativ faţă de anul trecut.

Livrările de maşini complet electrice au înregistrat o creştere de 42%, crescând la 6,9% din totalul maşinilor vândute de companie (5,2% în T1 2022). Printre cele mai de succes vehicule complet electrice ale Grupului se numără ID.3 şi ID.4 de la marca Volkswagen, Audi e-tron şi Audi Q4 e-tron, SKODA Enyaq iv, CUPRA Born şi Porsche Taycan şi Taycan Cross Turismo.

În China, livrările au scăzut cu 14% în primul trimestru, dar VW este încrezător că, datorită gamei extinse de modele, livrările în această regiune îşi vor reveni până la sfârşitul anului.

Cu un portofoliu de comenzi ridicat de 1,8 milioane de vehicule în Europa de Vest, inclusiv 260.000 de maşini complet electrice, cererea clienţilor pentru vehiculele Grupului Volkswagen a rămas puternică, fapt ce confirmă bugetul pentru anul 2023.

Rezultate financiare bune în ciuda problemelor macro

Veniturile din vânzări au crescut cu 22%, ajungând la 76 miliarde euro, în principal datorită redresării volumelor de vânzări în Europa şi America de Nord. În plus, creşterea preţurilor a avut un efect pozitiv asupra contului de profit şi pierdere. Profitul brut a crescut cu 3,2 miliarde euro, la 15,2 miliarde euro, echivalentului unei marje de 20%, faţă de 19% în T1 2022.

Profitul operaţional a scăzut de la 8,3 miliarde euro la 5,7 miliarde euro de la un an la altul. Acest lucru se datorează în mare parte efectelor negative non-cash din activităţile de hedging (protejare împotriva fluctuaţiilor pieţei) ale produselor de bază, care au generat pierderi de 1,3 miliarde euro în primul trimestru al anului 2023. În perioada similară a anului anterior, profitul operaţional a beneficiat de efecte pozitive non-cash din activităţile de hedging a produselor de bază, care au adus un câştig de 3,2 miliarde euro. Acest lucru a impactat şi marja operaţională, care a scăzut la 7,5% faţă de 13,5% în T1 2022.

În cazul companiilor precum Volkswagen, care utilizează o cantitate mare de materii prime şi produse de baza pentru producţia vehiculelor, activităţile de hedging sunt foarte importante pentru a se proteja împotriva fluctuaţiilor de preţ şi a riscurilor asociate. Cu toate acestea, activităţile de hedging pot implică şi riscuri. De exemplu, dacă preţurile de mărfuri sau valute nu se mişcă în conformitate cu aşteptările, compania poate suferi pierderi financiare, cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen.

Excluzând efectele negative amintite, compania a înregistrat o creştere de 35% a rezultatului operaţional. Important de menţionat este faptul că valoarea de 5,7 miliarde euro a fost peste estimările analiştilor de 5,48 miliarde euro.

Acest lucru a afectat şi rezultatul net al perioadei, care s-a aflat sub valoarea de anul trecut (6,7 miliarde euro), ajungând la 4,7 miliarde euro, sau 8,37 euro per acţiune, versus 13,09 euro.

Compania şi-a confirmat perspectivele pentru 2023 şi a declarat că va prezenta o actualizare a strategiei la ziua investitorilor de pe 21 iunie.

Perspective

Perspectivele pentru anul în curs au fost publicate după anunţarea rezultatelor preliminare. Volkswagen a declarat că se aşteaptă ca problemele legate de lanţul de aprovizionare să se atenueze şi vânzările să crească până la 331 miliarde euro în 2023, o creştere importantă faţă de 2022, când a înregistrat o cifră de 280 miliarde euro.

Perspectivele constructorului auto prevăd, de asemenea, o redresare puternică a livrărilor de vehicule până la 9,5 milioane, o creştere de peste 14% faţă de anul precedent.

Canada, următoarea destinaţie pentru cea mai mare fabrică a companiei

Canada şi Volkswagen s-au angajat împreună pentru construcţia celei mai mari fabrici a VW, estimată la 15 miliarlde dolari, cea mai mare investiţie realizată vreodată în lanţul de aprovizionare cu vehicule electrice din această ţară.

Decizia de a construi uzina în Ontario, cea mai populată provincie canadiană şi un motor industrial cheie al ţării, a fost anunţată în luna martie. Se preconizează că fabrica de baterii va fi cea mai mare fabrică a Volkswagen şi va crea până la 3.000 de locuri de muncă.

Volkswagen împrumută strategia de la competitorul Stellantis pentru a construi o gigafabrică de baterii în Canada. Producătorii europeni doresc ca modelele lor să se încadreze pentru creditele fiscale semnificative pe care administraţia din SUA le oferă celor ce doresc achiziţia unor maşini electrice. Pentru a fi eligibile, 50% din componentele bateriilor pentru vehicule electrice trebuie să fie fabricate în America de Nord.

Sectorul auto

Vânzările globale de maşini electrice au fost de 662.000 în ianuarie 2023, în creştere cu 10% faţă de vânzările din ianuarie 2022. Cota de piaţă globală a maşinilor electrice în ianuarie a fost de 11%.

În primul trimestru al anului 2023, piaţa auto din UE a înregistrat o creştere substanţială a înmatriculărilor de maşini noi, cu aproape 2,7 milioane de unităţi vândute. Acest lucru marchează o creştere de 18% faţă de 2022, în urma rezultatelor solide din primele trei luni. Dintre cele patru pieţe majore ale UE, Spania (+45%) a înregistrat cea mai mare creştere, urmată de Italia (+26%), Franţa (+15%) şi Germania (+7%).

În luna martie s-au înregistrat creşteri semnificative ale cotei de piaţă a automobilelor hibride, până la 24%, şi a automobilelor electrice cu baterii, până la 14%. În pofida trecerii la modele mai sustenabile, automobilele pe benzină continuă să deţînă cea mai mare cota de piaţă, de 38%.

Creşterea numărului de înmatriculări se explică în mare parte prin comenzile acumulate din lunile anterioare care nu au putut fi livrate din cauza lipsei de componente din momentul respectiv.

Înmatriculările de autoturisme în Europa sunt estimate să crească cu 6,2% faţă de anul precedent, până la aproximativ 15,8 milioane de unităţi. Cu toate acestea, acest volum va fi cu aproximativ 21% sub media ultimilor cinci ani de dinaintea pandemiei COVID-19.

Se preconizează că ponderea automobilelor electrice cu baterii va ajunge la aproape 30% din piaţa europeană până în 2025 şi peste 70% până în 2030, depăşind astfel celelalte regiuni ale lumii. Pentru a putea ajunge la aceste performanţe, cei mai mari producători auto din lume plănuiesc să cheltuiască, până în 2030, aproape 1.200 miliarde dolari pentru a dezvolta şi a produce milioane de vehicule electrice.

Avantajele investiţiei în Volkswagen

1. Portofoliu puternic de mărci: Volkswagen are un portofoliu de mărci bine cunoscute şi consacrate, inclusiv Audi, Porsche şi Skoda, care pot fi atractive pentru consumatorii din diferite segmente şi pieţe.

2. Concentrarea pe vehiculele electrice: Volkswagen şi-a asumat un angajament semnificativ faţă de vehiculele electrice, având în plan să lanseze peste 70 de modele electrice până în 2030. Acest lucru ar putea poziţiona compania pentru a beneficia de cererea în creştere de vehicule electrice, având şi o istorie îndelungată pe piaţ automobilelor, spre deosebire de competitorii mai noi.

3. Prezenţa globală: Volkswagen este o companie multinaţională cu o prezenţă puternică în multe ţări din întreaga lume, având centre de producţie în toate pieţele importante. Acest lucru ar putea ajuta compania să îşi diversifice fluxurile de venituri şi să atenueze impactul oricărei recesiuni economice regionale.

4.Distribuie dividende: Compania are o istorie în distribuirea de dividende, chiar anul acesta a propus un dividend mai crescut de 8,70 euro pe acţiune ordinară şi 8,76 euro pe acţiune preferenţială, ceea ce reprezintă o creştere de 1,2 euro faţă de cifrele din anul precedent. Aceast echivalează cu o rată de distribuţie de 29,4%.

TradeVille: Volskwagen îşi continuă drumul pe pilot automat

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt Statista, Autocar.co, raport companie, raport companie, Reuters, S&PGlobalMobility, ACEEA.auto

-----------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu reprezintă un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare. TradeVille îşi propune să actualizeze raportul cel puţin anual Lista potentialelor conflicte de interese research-uri din ultimele 12 luni. Nu exista instrument financiar fara risc.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb