Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită Guvernului şi ANAF explicaţii cu privire la prelungirea termenului pentru intrarea în legalitate a firmelor de "ridesharing". Membrii COTAR întreabă cum este posibil ca, după 4 ani în care autorităţile au tolerat încălcarea legislaţiei în vigoare de către firmele de "ridesharing", să fie adoptată o lege specială pentru aceştia şi să li se acorde un răgaz de patru luni pentru intrarea în legalitate. Mai mult, conform celor de la COTAR, o parte dintre firmele de ridesharing au solicitat o nouă prelungire de încă patru luni, timp în care vor efectua serviciul cu încălcarea normelor în vigoare.
Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR a declarat: "Cât tupeu să ai sau cât sprijin politic pentru a veni să ceri o nouă amânare pentru autorizare, cu încă patru luni, după ce ai eludat deja, timp de patru ani şi patru luni, bugetul consolidat al statutului? Au mai trecut 4 luni de la adoptarea acelei OUG controversată, privind transportul alternativ şi mai vrei 4 luni de amânare. Asta fac reprezentaţii acestor multinaţionale: cerşesc clemenţa, ca să poată încasa în continuare sume enorme, nefiscalizate, în conturile din străinătate. Dacă tot se vorbeşte despre marile afaceri ale domnului Biden şi ale fiului acestuia, în România şi Ucraina, am vrea să aflăm cine a susţinut, în tot aceşti ani, lobby-ul pentru aceste multinaţionale care au reuşit să sfideze şi să schimbe legile din România, după bunul lor plac - ceea ce se poate vedea cu ochiul liber, doar dacă urmărim acţiunile lor, de când au intrat, ilegal, pe piaţa din România".
Amintim faptul că şoferilor de la firmele Uber, Bolt, Yango sau CleverGo li s-a acordat un termen pentru obţinerea autorizaţiei de transport alternativ, până la 1 noiembrie 2019. Conform informaţiilor celor de la COTAR, "persoane interesate" doresc prelungirea perioadei, până la 1 februarie 2020, timp în care toţi cei din ridesharing vor fi liberi să circule fără autorizaţia prevăzută de actul normativ aprobat de guvernul Dăncilă.
Membrii COTAR sunt nemulţumiţi că aceste prevederi vor fi modificate şi se vor aplica şi transportului de persoane cu autocarele şi microbuzele.
În aceste condiţii, confederaţia patronală solicită Guvernului respectarea principiilor concurenţei şi garantarea egalităţii în faţa legii, pentru toţi cetăţenii şi pentru toate companiile care activează în România.